Iller iFokus

Iller

Etikettmedlemmars-illrar
Läst 540 ggr
Lenore
0

Nintendo! :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har vi tagit hem vår bus!
Hon kommer från Lillan i Malmö och hette där Ester, men har nu fått sitt nya namn Nintendo.
Tänkte i denna tråden berätta lite om hur det går för henne hos oss. :)

Bilresan från Malmö till Landskrona gick bra. Hon var lite rädd i början och gömde sig i handduken som jag hade i mitt knä, men efter en stud tittade hon fram och till slut ville hon springa runt i hela bilen. Efter lite nosande beslutade hon sig för att gå in i transportburen och sova lite.

Det första hon gjorde när hon kom ut ur transportburen här hemma var att nosa upp en låda och göra sina behov. Så solta vi blev! Därefter nosade hon runt i rummet länge och väl, men kunde inte riktigt klura ut hur hon skulle ta sin in till buren. Med lite hjälp gick det bra, och ta sig ut var inga som hellst problem. Nu har vi lagt lite gamla tröjor så att "rampen" inte blir så brant, så nu kan hon ta sig in också utan problem.
Hon lärde sig rätt snabbt att klättra upp genom röret för att ta sig till andra våningen. :)

Satmaran
0

En till stolt här!!!

Duktig flicka hon har fattat galoppen, men så är hon ju en tjej och de brukar ju av naturen vara lite bättre på att pricka rättSkrattande.

Hoppas att allt går bra där hemma hos er och att Ester trivs. Jag vet ju att du blir en bra illermatte med mina mått mätt. Det står envishet och styrka skrivet över hela ditt ansikte och du utstrålar en jävlaranamma som ingen kan ta miste på. Ni kommer att må bra tillsammans.

Vad min son ska bli glad att höra att en av damerna fick ett så i hans åsikt, cooolt namn som Nintendo!!!

Förra kullen fick han döpa en pojke som då fick heta Sonic X, Men Emmelie döpte snabbt om honom till Charlie, så den lyckan var kort. Men i mina rullor står han ju så klart kvar med det ursprungliga namnet.

Jag ser fram emot att få se varenda litet framsteg och ni vet att ni alltid kan ringa mig när som helst om det blir problem.

Stora kramen på er från alla oss.

Lillan&co

Lenore
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja vi är så stolta! Hon är jätteduktig med att gå på lådan! Det kom en bajs utanför igårkväll, men ingen under natten eller idag. Hon springer till och med in i buren fast hon är på andra sidan rummet när hon behöver göra sina behov! :)

Hon verkar trivas här. Mycket leksaker och det är ju såå kul att springa ut och in ur buren. :)

Hon bits inte så mycket heller. Lite nafs då och då, men hon slutar rätt snabbt när hon blir fyad. :)

Haha, ja det är ju bra att din son gillar namnet! :) Måste varit en besvikelse för honom att gå från coola Sonic X till Charlie. :P

Norrskenets
0

Naaaw och dreggel va söt hon är=)

NoraDede
0

gud vad söt hon va. och vad hon liknar miilo när han va liten skit=P

babsan
0

vad söt =) grattis till henne :)

Lenore
0

Tack så mycket! Allt går jättebra! Ett riktigt busfrö! :)

Lenore
0

Var och vaccinerade och chippade tösen imorse och det gick hur bra som hellst! Liselotts Skatt och "lillebror" var också med och Nintendo tyckte det var jätteroligt att leka med dem, även om vi fick ingripa ibland så att dem inte bet henne i nacken (så att chippet inte skulle trilla ut).

Efter att bara fått vara i sovrummet fick hon idag också tillgång till hallen. Det var tydligen väldigt kul att brottas med skorna och dra i skosnörena!
Hittade också lådan där, och har inte kissat i några hörnor än. *stolt matte*