iller doft
vilka är det bästa sätten att minska på iller dofterna?? (även kastrerade honor och hanar)
Tvätta filtar ofta, med mycket mjukmedel i. Vad har du för kattsand? Eventuellt byta kattsand, rensa den ofta. Och sen städa ofta å moppa golv ;)
hur ofta får ni illerägare byta mopp hemma? :) Känns som att vi byter helöa tiden :o
jag tvättar min ;)
okej, det kan man också göra, det är ju dyrt att köpa nya hela tiden, smart! :)
Har 5 st moppar som jag byter efter en eller två dagar beroende på hur mkt de gör utanför.
Sen åker alla i tvätten på 90 grader.
Sara
okej, ska också testa att tvätta dom, men ska man inte ha dom i någon påse såna fall. kan väl inte vara bra för tvättmaskinen med den lilla stången som sitter kvar på moppen?

Jag har lukta-gott-spray (med bubbelgummsdoft) som jag brukar spraya ut efter att jag moppat. Byter mopp med 3-4 dagars mellanrum och tvättar dom. Jag tvättar mina moppar lösa i maskinen och har inte märkt att tvättmaskinen tar stryk av det. Sen tvättar jag filtar och sovgrejer minst en gång i veckan med mjukmedel.
mjukmedel är inte sköljsmedel?

Jag bor litet och bruka spraya glade doftis med citrus blossom i rummet… och fläktar och balkongdörr öppen…
Sen kan man ju bada sin iller (dock ej för ofta)
Sen andra tips som delgetts i detta inslag av forum-…