Iller iFokus

Iller

Etiketterskötselbeteendeuppfostran
Läst 425 ggr
AnnMcGee
0

iller doft

vilka är det bästa sätten att minska på iller dofterna?? (även kastrerade honor och hanar)

sarae
0

Tvätta filtar ofta, med mycket mjukmedel i. Vad har du för kattsand? Eventuellt byta kattsand, rensa den ofta. Och sen städa ofta å moppa golv ;)

skrollan
0

hur ofta får ni illerägare byta mopp hemma? :) Känns som att vi byter helöa tiden :o

sarae
0
skrollan
0

okej, det kan man också göra, det är ju dyrt att köpa nya hela tiden, smart! :)

Sara
0

Har 5 st moppar som jag byter efter en eller två dagar beroende på hur mkt de gör utanför.

Sen åker alla i tvätten på 90 grader.

Sara

skrollan
0

okej, ska också testa att tvätta dom, men ska man inte ha dom i någon påse såna fall. kan väl inte vara bra för tvättmaskinen med den lilla stången som sitter kvar på moppen?

elinn
0

Jag har lukta-gott-spray (med bubbelgummsdoft) som jag brukar spraya ut efter att jag moppat. Byter mopp med 3-4 dagars mellanrum och tvättar dom. Jag tvättar mina moppar lösa i maskinen och har inte märkt att tvättmaskinen tar stryk av det. Sen tvättar jag filtar och sovgrejer minst en gång i veckan med mjukmedel.

skrollan
0

mjukmedel är inte sköljsmedel?

TanjaS
0

Jag bor litet och bruka spraya glade doftis med citrus blossom i rummet… och fläktar och balkongdörr öppen…

Sen kan man ju bada sin iller (dock ej för ofta)

Sen andra tips som delgetts i detta inslag av forum-…