.::Era Djur::.

Haha.. guu va söt hon är! :) Det stog faktiskt mellan en chilla eller en iller när ja skulle välja en liten krabat :)

#5 vaaa? gjorde duuu? lyyyx.

Mmm.. har alltid tyckt att dom varit skitsöt.. :) Har haft hamstrar förut men dom är ju sååå små :P Men nu när ja flyttade hemifrån så vart det en iller :P en av Lunas. Tänkte att dom är lite mer sällskaplig.. mer som en hund..

#7 Mm så tänker jag också!

Då ska vi se, mina egna djur är:
Ivy. min lilla agressiva prinsessa till kanin.
Whispering Fox, min stora prinsessa till häst. Snällare finns inte att pyssla och rida ut med.
Fiskarna, jaa dom har inget namn men mina två är bägge slöjstjärtar.
Vi i familjen delar på:
Maximilian, världens gulligaste, charmigaste och sötaste hundvalp som finns.
Andra djur i familjen:
Stampe, dvärgkanin.
Nala, galen katt.
Corall, stark, supervacker Connemaravalack.
/Mandysan

Jag har en iller vid namn Max och familjen tillsammans har en katt vid namn Truls. Jag har också två storebröder som har varsin hund och de räknar jag också med i familjen. Den ena hunden är en rottweiler som heter Tyson och den andra är en blandras (risenschnauzer/labrador) vid namn Simba.

#9 ååh vad jag äksar Gordon setter. Det är dom finaste vovvarna som finns

#10 har du inga bilder Amanda? Har ni en till häst också? 

#11 får man se bild på vovvarna? :D

Jag har två illrar vid namn Rocco o Ronda. Min sambo o jag har 2 katter tillsammans som jag skaffade nyligen, Mimmi o Findus heter dom. Sen har jag voven Viktor o katten olivia kvar hemma hos pappa och lilla syster. hur är chincillor som husdjur??
Mvh Sandra

Ja mina djur vet du väl redan om Roxanne. Men jag kan väl visa skriva ändå vilka dom är.
Hästar:
Flisan (varmblod)
Flisans föl (namnlös)
Dixi (korsninsponny mellan welsch och shettis)
Hundar:
Enbart Sacko nu. (schäfer hane)
Illrar:
Jaerpens Ambra (viltfärgad)
Änglavalpens Nikita (ljus silver)
Pretty Belinda (silver/pastell/viltfärgad tomte)
Crazy For You (pastell tomte)
Beldin (viltfärgad tomte)
Katter:
Faxe (blandning mellan perser och birma)
Sockan (bondkatt)
Sockans bebisar 6 stycken.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Familjens totala djur är:
1.0 Hermelin kanin
4.4 illrar (räknat med valparna) 3 stycken stannar ;)
0.0.1 Majsorm
0.2 sjusovare
0.1 Dvärghamster
1.0 Golden Retriever
1.0 Kampfisk
Planerar att skaffa två stycken tamråttor, har bur och allt klart, men vill ju ha dom rätta :) *petig :P *
På bilden, våran Golden kille Benny (Bennami)

#15 okej :D nån bild? :P
hehe, om jag får säga det själv så är dom ganska tråkiga chinchillor, men dom är ju mysiga på sitt sätt!

#16 hihi vad din råtta såg stooor ut :o :D jätte söt charmig bild. :)

#17 hihi :) har du fått nåra bilder på fölet nu? eller har jag missat det totalt? :)

#18 hihi det hade jag ingen aning om, att du hade så mycket djur! har du alla djuren innomhus? :O
Jätte fin hund dära.

Jag har tre egna hundar:
Jameson, Jack russel/jack russel, strvh.foxterrier, 1 år
Kodiak "Kodde" , rottweiler 6 år
Paddy, jack russel/strvh. foxterrier, 9 år (Jamesons pappa)
12 råttor:
Yrsa, black eubk
Blåmärke, blue eubk
Velsa, blue roan, dumbo
Come Kiss Me Love, agouti hooded, rex, dumbo
Barefoot Nellie, agouti hooded, rex
Black-Eyed Susie, agouti eubk, rex
Gibbson, silver mink eubk
Mysak, siamese, dumbo
Stormvind, agouti hooded, rex
Salt, pew
Nappe, black striped
Och såklart min älskade iller:
Humla, viltfärgad illerhona, snart 4 månader.
Och så har mamma två hundar:
Fiona "Fio", jack russel tjej, 4 år (Jamesons mamma)
Tyson, jack russel / jack russel, strvh. foxterrier, 1 år (Jamesons bror)
Jameson, Humla och råttorn abor nere hos mig, mina andra två hundar bor på övervåningen med familjen, Jameson får inte va där uppe efterson Tyson försöker döda honom. Men jameson leker med Humla och är nöjd med henne som kompis :)
Vi har 3 hundar häre hemma ;D
En Yorkshireterrier - Zaranda
En Mellanschnauzer - Bambi
En Perro sin pelo del Peru - Tequila
Ja och så har vi två eldbuks Salamandrar i akvariet =)

#21 fyf*n vad söt den var! 

#23 haha nää de brukar ju vara så ;) hahahahahahah

25+26# riktigt fin hund. Den ser så välskött ut.

27# :) den ee miiiiin
Jag komer att tjuva henne sedan i Skövde ^^
Hihi =)

#28 Vilken fin foxterrier ;D

#34 HAAHAHAHAHA
den var annorlunda ;) det ser ut som gris öron! :D nää, men vad charmig! Hur gör du med den på vintern?

#37 Nää är du oförskämd? ;D Haha. På vintern då det är väääldigt kallt här uppe, neremot -20 grader. Då har hon overaller på sig, kan visa bild om ni vill se ;D
#27 Du vet om va att jag vaktar henne som en hök?;-) Och säger du sånt får du nöja dig med kort ;o)Foxen är baraaaa MIN!;o)

#33: Hmm, hur då? Ska du gömma hästen i jackfickan eller;-)
Audiatur et altera pars

#43 Fin väska ;D Och fin katt =)

#39 jaa visa en bild :D

#41 ja nått sånnt :)

#53 oj som f*n, den måste jag spara på min dator och visa min kompis. Hon har också en helig birma och bla bla bla om den katten hela tiden, men när hon får se den här som kommer hon att bli tyst 

Ja jag kan ju tillägga att jag sköter 2 isisar också (dem är värda att nämnas också) ;D Jättefina hästar! =)
Blesi och Hjárandi heter dem.

#58 bild? :D
Ska leta upp bilder ;D
Har en hel del hästbilder på lite olika hästar från stallet Blesi och Hjárandi står i, om det är någon som ids kolla sådana bilder =)

jaaa ladda upp dom du! jag vill se alla dom hästarna! :D
Ska leta upp några bättre bilder på Blesi och hjárandi, sitter vid fel dator ;D Men det kommer bilder så småningom =)

ååh va söt, mera mera mera :D
Roxanne, se inlägg nr 63 ;D

Men ändå asså =(
Men såg du bilden på Tildra? ;D

#67 jaa jätte söööt :D

Jag har en massa damråtter o silverfiskar men dom kanske ni inte vill se så många kort på??

#69 hihihihihihihi ;)

#71: Det där var väl inget djur Roxanne? Jag trodde jag skulle få se djur ju;-)
Audiatur et altera pars

oj
ojojojoj nu vart de nått fel :o

Den buren är mysig. Påminde mig om att jag lär ta med rör att sätta in i burarna nere på HC.
Audiatur et altera pars

Finns det inga andra som har djur? ;:P

tack roxanne! =)

ville själv ha en chinchilla när jag var liten.. men det blev inte så, de är verkligen jättesöta! 

#83 sedan när jag ridit in henne, får du gärna komma upp till sundsvall några dagar i veckan och rida..

Ha ha gud va söta alla djur är.. Jag trorde att bara jag hade många djur. Jag har
- Två hästar en Island och en halv blodad
- En hamster som Julia min dotter har som egen.
- En kannin som jag vill omplasera pga tida brist. en (Lejonhuvad kannin)
- Två katter Kissen min katt och Kissens kattunge.
- En iller i namnet Tilda Bästa tjej.
- pojkvännen har en hund som heter Wilma (hemminton stövare) de e min också efter som vi flyttat ihop och delar på allt.
- Sen har vi ett akvarium med massa fiskar i ca 30 st.
Ja sen va de slut måste säga att de e hel tids arbete jag hinner inte med allt de e tur att pojkvännen kan hjälpa till nu när vi bor ihop.

Roxanne, tänkte bara säga att Evita liknar min Busan lite. (har haft två chinchillor men båda har dött). Vilken färg är hon?
#87 Det kan jag svara på, hon är standard grå :)

ja hemma hos oss är det bara Pys och två akvarier ena akvariet innerhåller Koi karpar (japanska dam fiskar) i det andra akvariet har vi en Afrikansk albino klogroda
nu hade ja ingen bild på den men ja kan försöka fixa fram en

#86 oh my… inga bilder på dina pållar?:D
Jag tycker att du hade mycket djur ;O
#87 Yes (standard) grå :) muhaha, jag tycker att alla chinchillaor (standard grå) ser lika dana ut : o
#88 Man tackar! ;)
#89 jaa, fixa fram en bild.! Har du ingen iller? Eller vill du ha? :)

#90 jo ja har iller. Pysen heter han! kolla in på vårat fotoalbum.

Efter att jag flyttade från min mamma och pappa för att studera har jag inga djur alls=( håller på att bli sinnessluk av ensamheten=( visst, jag har min pojkvän men han e kär i datorn:p jag önskar så att jag hade en iller att ta hand om..!!*Längtar*

#99: Oj, en kungspyton. Hur långa kan såna bli???
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

#99: Hualigen en orm. De är sååå fina på foton, fast jag nöjer mig med att se dem på det sättet. Är direkt livrädda för dem.
Audiatur et altera pars

#100, vet inte riktigt han här e väl en ca 1-1½ meter, tror inte han blir så mycket större… Hade 2 kungsboor tidigare, o dom va bra mycket större, så han här känns ganska liten…
#101 Håller nog me dig lite där… Otroligt fina o fashinerande att titta på, speciellt när dom äter, men e nog lite rädd för dom. Måste nog erkänna att det e sambons orm. Hade 2 st andra tidigare, o trots att jag bott med orm nu ett tag vågar jag fortfarande inte hålla han, men klappa har jag gjort… :)

Vi hade en kille som läste på komvux samtidigt som mig. Han kom en dag till skolan med en stor hockeytrunk. Och då menar jag stooor trunk.
Ur trunken plockade han fram den största orm jag sett irl någonsin. den var enorm. Eller jag vet inte om den var enorm, men den var runt 4 meter så den kändes enorm :-)
Jag tyckte det var så hemskt att jag lämnade skolan, klarade inte av att vara där när jag visste ormen fanns där. Det var visserligen en boa orm, men i alla fall. hualigen.
I natt visade de på animal planet om en orm som de hämtade upp som bosatt sig under en familjs hus. Det slutade med att de fick hugga hål i golvet för att komma åt den. När de mätte ormen var den 6 meter lång, ett riktigt monster. Då hade jag sprngit snabbt till andra änden va landet. ;-)
Audiatur et altera pars

Jag hade oxå lämnat skolan om nån hade kommit me en sån orm… Har en kompis som har ett par såna där enorma ormar. Vackra o titta på bakom glas o ram som jag brukar säga… Håller mig faktiskt lite på avstånd så sambon plockar ut den vi har hemma… Men har inget emot dom när dom e inlåsta… D e ju sambons stora intresse, så jag "kan" ju inte riktigt hindra han från att ha den…
Fast jag har sagt NEJ till giftormar… Visst att dom oftast e vackrare, men ack så mycket farligare…

Men tar de inte bort gitet från dem innan de har dem som husdjur? Eller ja de flesta gör väl så. Jag har en jobbar kompis till gubben han har massor med ormar både giftiga och ogiftiga hemma hos sig. Och flera av hans giftiga är inte giftiga längre. Sedan är det de han fångat själv, de är ju fortfarande intakta liksom.
Skulle aldrig våga bo i en lägenhet med 30 ormar. Hualigen. Fast jag är nog inte ensam, det var många av hans grannar som försökte få honom att bli vräkt på grund av ormarna nämligen. Nu gick det inte så bra eftersom han hade alla tillsåtnd som krävs och dessutom kunde det påpekas att hans ormar var välomskötta och hade bra burar liksom. S¨säkerhetne var hög inne hos honom. Men tänk, bara tänk om någon smitit. ;-)
Audiatur et altera pars

Min sambo hade med sitt ex typ 18 ormar hemma tror jag… Men jag tycker det räcker bra me en, eller kanske två… Bara alla ryms i ett terrarie så… Vill ju inte att hela huset ska se ut som ett terrarie direkt…
Har en kompis me massor me ormar, men han hyr en lokal som han har alla i… Där finns det både giftiga o inte giftiga… Plus att jag hört att dom har spindlar där oxå nu, så jag kommer ALDRIG att sätta min fot där… Ormar e sin sak, men FY för spindlar!!!
Samma sak där, TÄNK om nån sku rymma… Har ju hört om såna som får upp ormar i toaletten o sånt… Snacka man sku bli livrädd!!!

haha, när jag bodde i Gävle när jag var yngre var det en som fick upp en råtta i toaletten, efter det kissade jag jättesnabbt. Spolade alltid innan jag satte mig och sådant. Snacka om halvt hysteriskt. ;-)
Audiatur et altera pars

Vi har förutom vår illertjej fyra katter, siameserna Pandora, Nike och Panter och huskatten Pys.

#107 Det skulle jag oxå ha gjort… Bättre o va på den säkra sidan utifall att… :)
#53 dom djupaste blå ögon jag sett!!! Underbart!
Sajtvärd på Iller.ifokus

Jag har 2 illrar och en Cairnterrier. Skulle vilja ha en irländsk varghund och en råtta om dom inte luktade så mycket.

jag har 17 djur hemma ! =)
Det är två albino kedjesnokar: Isolde och Isengaard Två marsvin: Herbie och Turbo, teddy och långhår två leopardgeckosar: Nemi och Diana två gulbukade vattensköldpaddor: Raphel och Donathello två eldbukssalamandrar: Ernst och Kaiba tre hus katter: Clyde svartvit, Harley bruntigrerad och Rocky röd tre bus illrar: Virvel mörk viltfärgad, Crazy albino och Chimaira viltfärgad och till sist min lilla bäbis: Ludenben som är en rosa chilensk fågelspindel
det var alla mina små "barn" =)
//Denise
Ludenben var ju bästa namnet!!
Sajtvärd på Iller.ifokus

oh, jag hafver en mördarkatt, men har vart ju vildkatt när vi fångade honom, så man vet ju inte om vi fångat en liten stadspanter
Och så passar vi en vit schäfer varenda dag
Och så har vi 4 undulater (gissa om lillmatte har blivit morgonpigg efter 6 år efter att ha vaknat klockan halv 5 varje morgon för att det är då dom börjar skrika, nej, dom kan inte kvittra, dom skriker verkligen
) och min hamster dog i mars, så jag ska då ha iller i…… oktober :)

vilka sötnosar ni har hemma :) Vill ha dom allihop

Jag har katter,höns,fåglar,kaniner,får,ödlor,ankor och en sköldpadda=)

Jag har fem råttor:Lilith, Gunnis, Mimsan, Ninnoy och Lucy
En skäggagam: Klasse
Två katter: Leeloo och Stitch
och tre illrar:D
finns bilder på alla i mitt fotoalbum här på ifokus=)
#132 Jag vill jätte gärna se en bild på Pippen! Vore kul att se hur en blandad Bengal ser ut :D
Hoho!
Lucifer!
Hugo!
Tigern!
Bernard!
Vovvarna & hästen!
Pyret är en Giant RiesenSchnauzier på 9 år! Oklippt Ja!
Morris är en Amerikansk Cockerspaniel på 4 år!
Tequila är en Amerikansk Paint på 6 år!
Kissarna!
Nestor!
Ozito sover nu (rip 30/8-07) men han kommer alltid att vara min skrutt….
Eddie!
Ska ta en fin bild på Lilla Snövit också! 

adam24 vilka fina ormar du har=), funderar på att skaffa mig en majsorm längre fram men hur långa blir dom ungefär?=)
så roligt att se alla era fina djur=)… huvva lill Ozito=´(

Dom kan bli mellan 1 och 2 meter, men i normalfall ca 1,2 meter.
Sen är det en orm som är bra som nybörjarorm, den är lätt att sköta om o s v. Kan verkligen rekomendera majsormar! Köp inte en gammal orm, utan köp då en bäbis istället.
Lycka till!

#140 Tack så mycket=) ja jag tänkte köpa från en hemuppfödning isåfall så är den mer hanterad än på djuraffär=)