Ägarregister för illrar
Som jag förstår det finns ingenstans att registrera ägarskap för iller längre nu när föreningarna lagt ner. Jag ringde SKK och de reggar bara hund och katt. 1. Hur gör ni? Det känns ju extra viktigt med detta för illrar eftersom de så lätt rymmer. 2. Om det inte finns någonstans att registrera sig så funderar jag på att starta ett register, vad tror ni om det? 3. Det skulle inte behöva vara så krångligt att genomföra, frågan är om det finns lagar om hur detta ska ske? 4. Finns det gamla register hos STIF och vad händer med dem nu?
Det finns register för iller, kolla sidan: ferretid.se
Välkommen till ferretplanet.se :)

Problemet jag känner med ferretid är ju att varken poliser eller veterinärer använder sig av det =(
Om dom inte använder sig av redan etablerat sida så lär dom inte använda sig av en ny sida heller. Dessutom till största del så är det illerägarnas brist på intresse att bidra till sådana projekt som är problemet till att sidan är inte mer känd, samma sak med alla illerföreningar och allt som rör iller som husdjur.
Välkommen till ferretplanet.se :)

#3 sa inte heller att det blir bättre med en ny. jag har informerat alla mina vettar och polis stationer i Sundsvall/timrå/Ånge/östersund och ingen vill använda sig av en privat tjänst tyvärr är det svaret jag får. vet att det var samma neröver landet för en annan som informerat om sidan =(

Det är ju jättebra att det redan finns ett! :-) Jag tror att ett stort problem är att FerretID inte kommer upp vid sökningar om registrering och iller på Google. Hur ska folk hitta det liksom? Kanske kan tipsa dem om att bättra detta…
Jag hade önskat att det fanns ett samlat nationellt ID-register för alla typer av sällskapsdjur som det gör i vissa andra länder. Vare sig det är iller, hund, katt, fågel, reptil osv.

#6 ja det skulle vara det bästa