Vilken kattsand?
Vad använder ni för kattsand?
Vilka olika har ni testat?
Använder ni klumpbildande eller inte?
Här används träpellets och ibland Toalättströ. När jag använde kattsand så hade illrarna problem med torra trampdynor.
Hillbiörns illrar finns på Facebook.
Jag använder också eldningspellets, tycker det luktar mindre än kattströ och är billigt, vilket är bra när man har många lådor ^_^ Granngården har 6mm pellets för 45 kr/16 kilo

Byggmax har 16kg för 39kr. Har testat det mesta genom åren och träpellets är bäst =)
Jag använde sand ett tag men det är inte så bra för illerns trampdynor och lilla Lune gillade det inte heller. När jag bytte till träpellets så blev han genast myyycket bättre på lådan! :)

Jag har använt papperspellets men tycker det luktar illa från kisset, så jag håller på att blanda ut pelletsen nu för att så småningom övergå helt till kattsand.
Urk, ja papperspellets tycker jag luktar unket innan det ens hamnat i lådan.
Sajtvärd på Iller.ifokus
vi har haft kattsand men bytt till träpellets, inge skit pappers-pellets. fungerar bra då de var kattsand överallt förut och de fastnade överallt å gjorde märken i golvet om de blev blött så rekommenderar träpellets också:)
Vi har testat en mängd olika lådmaterial och har nu hittat det vi helt klart gillar bäst. Här kör vi med Worlds best cat litter som är en kattsand som är gjord på majs om jag inte minns galet, så tassarna torkas inte ut som dom gör med bentonitsand. :)