Iller iFokus

Iller

Etiketterfodergodis
Läst 176 ggr
Aviendha
0

Tillskott, hjälp?

Hejsan! Var in i den lokala zooaffären häromdagen o frågade efter vetegroddolja, inget de hade inne just nu men hon frågade om inte laxolja borde kunna funka.

Läste lite snabbt på paketet o det är väldigt rikt på omega3, som ni säkert listat ut. Ges åt hästar hundar katter o andra djur. Ska tydligen ge underbar päls, på dessa djur.

Så.. nån som tetsat på illrar, bra? dåligt?

Pälsarna tackar på förhand för hjälpen ;)

sarae
0

jag kör med laxolja på mina, och det funkar toppen. Kan verkligen rekommendera det! men inte för mycket

ViktorMarina
0

I lax och många andra fiskar finns ett ämne som tar bort det livsviktiga tiaminet hos våra illrar, och det är ingen som vet om det finns kvar i laxoljan eller om det "försvunnit" i framställningen.. Vi gav våra laxolja förut, men har slutat av den anledningen.

Vetegroddsolja finns även i hälsokostbutiker, så om du vill så kan du kika där! Vi har köpt vår i en hälsokostbutik. En iller får dock bara få i sig max 2 droppar per dag, eftersom vitaminet lagras i fettet i kroppen, och blir det för mycket är det direkt farligt. Men i liten, liten dos är det ett bra komplement och supergott för illrisarna :)

skrollan
0

hur ofta ska dom ha lexolja då? jag har däremot aldrig hittat det men vetegrodsolja har jag hittat :)

ViktorMarina
0

en dutt så ofta man vill.. det står på flaskan :) Men typ ½ tsk per dag tror jag, eller nåt sånt..

skrollan
0

okej, typ som två dropper vetegrodsolja blir? :) Ska jag försöka att hitat det :)