Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 799 ggr
Bodinsson94
7

Stolt iller ägare! :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Första inlägget jag gör som äkta iller ägare då! :) Var ju och skaffade mej två underbara iller killar i Göteborg.. Roddan och lilla Alfred, och det har gått så sjukt bra! Roddan har anpassat sig helt och hållet ungefär! Det som är mest intressant är ju såklart fönstret i vardagsrummet som ofta står öppet men "alltid under sälskap av mej eller killen" han är jätte mysig! :) Alfred är fortfarande lite nervös ibland och test biter.. 2-3 bett har gjort hål men annars har det bara varit nafsande.. Så tog och plockade upp honom när han sov efter en heldag ute på gräsmattan och kela lite med han och redan några timmar efter kelandet så är han redan mer bekväm och mysig! :) Han gör redan framsteg! "Stolt matte" :D

illernettan
3

#0 Ett jättegrattis till två underbara illrar. Hoppas nu att båda har hittat sitt "forever home".

Jag är ju uppfödare till Roddan så jag hoppas vi kommer att hålla kontakten. Behöver du hjälp eller har funderingar är det bara att höra av sig.

Hillbiörns illrar finns på Facebook.

Ljusa
1

Vad kul att det verkar gå bra! Grattis och lycka till :)

Or yet in wise old Ravenclaw, if you've a ready mind, Where those of wit and learning, Will always find their kind
- J.K. Rowling

Bodinsson94
0

Jaha! Va kul att du hitta det här inlägget då :) Klart vi ska hålla kontakten och ja detta är deras forever hope för är storm förälskad i dom! :) Så här kommer dom bli kvar.. Men vart bor du? Ifall vi kanske bestämmer en träff så du vill träffa lilla Roddan nån gång :)

JossanH
0

Vad skönt att dom äntligen hittat rätt :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

Bodinsson94
0

Ja kan inte vara kul att flytta runt till folk som inte vet va dom ger sig in på, men har inte hittat nått favorit godis än.. Köpt katt godis med oskönt och testat kyckling, gurka.. Dom tar emot det men gömmer det bara under soffan? :P

Bodinsson94
0

Oj.. Oxskött skulle det stå! Haha :D

FerretCrow
0

Vad gillade dom i förra hemmet?

Bodinsson94
0

Ska kolla, men har för mej att det var det jag köpte :) men kanske mindes fel :)

FerretCrow
0

#8 kan ju vara att dom ännu känner sig lite otrygga eller bara inte sugen just då du ger det ;) Fina killar är det iaf =)

Bodinsson94
0

Sant :) men råa köttbitar gick verkligen hem! Tog max 3 sekunder innan dom kom och ville ha mer hehe :P

illernettan
0

#3 Vi finns strax utanför Skövde och ni får gärna komma och hälsa på. Försöker ha en liten träff varje år. Men om den återkommer jag om. Roligt att dom äntligen har hittat hem :-))

Hillbiörns illrar finns på Facebook.

Rebellkatten
1

Jätteglad att roddan och alfred äntligen hittat hem. 

Kan tipsa om musch frysta barf-bollar till katter som mina uppskattar väldigt mycket om du vill ha nåt gott till illrarna.

Bodinsson94
0

Hehe vad är det då och vart kan man köpa sånt? :)

Rebellkatten
0

Det är frysta köttbullar med allt det där smaskiga som illrar/katter behöver för en naturlig kost, typ hud, ben, kött och sånt. (blä) Jag har hittat på Arken Zoo här i stan och borde nog finnas på de flesta djuraffärer. Brukar ge två om dagen/varannan dag till mina som komplement och nåt gott på kvällen. 

http://www.mushbarf.com/sv/produkter/barf-basic-cat

Bodinsson94
0

Men va bra! :) blir att åka och kolla in nån dag här ^^

Bodinsson94
1

Lilla Alfred med sin mysiga fläckiga mage mår gott i myshörna vid soffan :)

Bodinsson94
1

Och Roddan har hittat varmaste platsen.. Mitt i knät så matte inte kan röra sig för vill inte väcka honom :) Perfekt mys till en film :$

JossanH
0

Det roliga med dom här grabbarna är att de påminner så mycket om mina 2 som är just albino o en viltfärgad tomte :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

Bodinsson94
0

Jaså? :) har du några bilder? ^^

P4go
2

Så skönt att jag hittade er ❤️ 🙂

Det som överhuvudtaget är värt att göras, är värt att göras bra.

JossanH
0

Säg om dom inte är lika :) Dock så är det här fortfarande lite vinterfeta illrar, så snygga är dom inte just nu ;P

Sajtvärd på Iller.ifokus

Bodinsson94
1

Dom va faktiskt rätt lika :P fast Roddan har lite längre päls bara hehe :) Riktigt runda och söta ju ;) Och P4go.. Du har verkligen uppfostrat dom jätte bra! Aldrig varit med om duktigare eller snällare illrar förut! :) Underbara små monster är det hehe :D

JossanH
0

Marcello har också längre päls än på bilden då han var lite mitt i fällning. Både Roddan och Marcello har angorapappa :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

Bodinsson94
0

Han liknade Roddan lite mera :) på tal om lite längre päls.. Finns det nått man kan ge dom eller smörja in pälsen med för att den ska bli len och glansig men ändå vara bra för pälsen tro? Vet ju att ägg och fisk är bra för hundar som gör att dom får en frisk och fin päls :) Kan det vara lika med illrar?

JossanH
0

1 äggula i veckan brukar vara bra för pälsen :) Likaså vetegroddsolja, men man ska inte överdosera. Smörja pälsen tror jag inte att man bör då det kan rubba pälsens egna balans.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Bodinsson94
0

Har hört om den där vetegroddsoljan överallt här men har ingen aning om vad det är :O Vart köper man det?

JossanH
0

Vanliga djuraffären har den.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Bodinsson94
0

Okej tack så mycket :)

Bodinsson94
1

Såhär kunde man verkligen inte göra i början när dom kom hit :$

P4go
0

Sa ju redan från början att han gillade er 😉

Det som överhuvudtaget är värt att göras, är värt att göras bra.

xannorlundax
0

gud va sugen man blir på att skaffa illrar när man ser detta. dom ser verkligen bekväma ut, super sött!

Bodinsson94
0

Ah men va ju som du sa, han tar lite längre tid på sig :) och upptäckte idag att damsugaren var en riktigt läskig sak men som ändå skulle inspekteras haha ^^