OT! Är skitledsen
Min pojkvän gjorde slut idag. På grund av att jag är lite svartsjuk. Är skitledsen nu och behöver någon att prata strunt med eller liknande. Någon som vill ställa upp?
Vill inte prata med mina vänner då de inte förstår och inte kan hjälpa.

Vad tråkigt :( Hur länge var ni tillsammans?

vilken idiot han är ! man får ju "arbeta" för att få ett förhållande att funka. Du kommer att kunna gå vidare snart med hjälp av din iller 
//Denise
#1 ungefär 10 månader
#2 haha Itchi bryr sig inte ett smack om att matte är ledsen, han bajsar utanför lådan och nafsas ändå xD
Du får gärna prata med dig =) Bara säga till om du vill prata på msn eller nått =)
#4 vad snälla alla är! :) Min adress står på min sida, kollade din sida och den fanns inte med :( så adda mig gärna

Blä, jag hatar när pojkvänner gör slut, de är så drygt… Man ska vara svartsjuk ;) Det är ju bara ett tecken på att man bryr sig…
golf.ifokus.se
Haha tycker vi tjejer ja. (tror jag)
Var det inte han du skulle flytta ihop med?
Sara
Nej det var någon annan :P
Aha.. Jag är duktig på att blanda ihop folk.
Sara
Haha det gör inget.
svartjuka är mänskligt!
Ja :(
det där med svartsjuka tycker jag man kan disskutera.. jag är inte speciellt svartsjuk av mig, först när någon klänger på min kille reagerar jag..men om någon tycker att han är snygg och tittar blir jag bara glad, han är ju ihop med mig :)
känner nästan för att säga till dom att han snurrar ett varv extra för en 50-lapp :)
#5 Jag har addat dig nu =)
tja gjorde han slut för lite svartsjuka så e han nog inget att ha… ledsen..
Själv blir jag bara smickrad av svartsjuka, dock kan det ju vara lite irreterande men wtf det är naturligt och jag är lika dan tvärt om :P Kämpa på du hittar något bättre, en kille som ger upp för något sådant låter ju tyvärr inte så stabilt.

va jobbit, men som alla andra säger det är bara mänskligt att va lite svartsjuk *många tröst kramar från oss*

Svartsjuka är ju såklart ohälsosamt, det tyder ju på att mna har antligen dåligt självförtroende eller inte litar på sin kille, och då är det antagligen "fel" på förhållandet ändå. Jag lovar att du kommer inse det om några månader, att det säkert var för det bästa. Ett ohälsosamt förhållande tär bara på en och är man svartsjuk så är det ju skitjobbigt för båda. Om jag vore du skulle jag funera på Varför du är svartsjuk och varför du visar det på ett sånt sätt som gör att din kille fått nog. Menar alltså inget taskigt, men lite rannsakan skadar aldrig. I vissa förh¨ållanden hamnar man tyvärr i fel sits, i en sits du kanske aldrig skulle hamna i med rätt person. Så har man såna där problem så måste man antingen jobba med sig själv för att inte belasta sin partner med såna där jobbiga känslor, eller så är något fel på förhållandet och då är det mer eller mindre omöjligt att "jobba" på det. är man väl där så är man väl där… trist nog. Been there, done that. Svartsjuka är bara destruktivt! :) Lycka till med att komma över grabben, du klarar sig säkert alltdeles utmärkt utan honom! :-D

Håller med föregående talare. Har själv haft svartsjuka pojkvänner och kommer aldrig mer att acceptera det (en kille försökte få mig att skriva kontrakt på att inte prata med vissa på mitt jobb och förbjuda mig att träffa mina killkompisar). Min förra kille insåg dock att det var "hans problem" och inte mitt och såg till att bearbeta det själv. Det handlar om dåligt självförtroende. Visst kan man se svartsjuka som en bekräftelse på att den andra verkligen tycker om en, men det blir ofta mer en ägandekänsla över en annan person. Jag har en vän som har gått i terapi för att bli av med sin svartsjuka och det har verkligen hjälpt honom i livet.
Det är inte menat elakt, men som Albastiffler sa, det är destruktivt och du mår bara sämre av det. Har du någon egentlig anledning att vara svartsjuk? Om du har det för att han ex varit otrogen, då ska du vara glad att du slipper honom.
Kram
Tja jag tror att det är natuligt med svartsjuka… Jag anser inte att det är något fel med de så länge det inte går till överdrift. det behöver inte vara pga rädslan för otrohet utan det kan ju vara att man saknar uppmärksamhet.

Återigen, saknar man uppmärksamhet så beror det antagligen på att relationen är dålig eller på att man måste ha uppmärksamhet (dvs man själv har dåligt självförtroende). I en trygg relation finns inte de känslorna,. då vet man att uppmärksamheten kommer tillbaka… :) Eller hur?
Visst, ett stygn av svartsjuka kanske de flesta har, men inte en ohälsosam svartsjuka. Att man känner att "fan va piss livet skulle va om han hittade en annan" kan väl alla känna nån gång. Men om man sen agerar på sin olustkänsla genom svartsjuka är en helt annan sak.
Nej det är ju klart men svartsjuka kan i de flesta fall jobbas över. En relation är inte slut bara för att ett bråk grott ur svartsjuka. Jag vet att jag är svartsjuk av mig men jag har aldrig haft anledning att vara det. så det har inte varit något problem från min sida. Dåligt självförtoende e något många lider av mer eller mindre. Tilllit är det viktigaste i ett förhållande…
jag vet hur det är att vara svartsjuk. ibland funderar jag på om det är något fel på mej tillomed. men som tur är så har jag en pojkvän som jag litar på 110%, och när jag väl blir sådär svartsjuk så hjälper han mej stället för att bli arg och skälla på mej. så det har hjälpt mycket. hittar du bara "rätt" kille, så tror jag att det löser sej med din svartsjuka faktist. och är det så att du bara har varit lite svartis och han dumpade dej för det, så va han nog endå inget att hänga i julgranen. hoppas det löser sej för dej!
Jag är väl inte sjukligt svartsjuk. Grejen var den att jag visste att han hade tusen gånger roligare med sina kompisar än med mig. Det gjorde mig så j*vla ledsen. Om jag tänker efter så har han faktiskt inte gett mig så mycket uppmärksamhet som jag behöver. Tror att jag är en krävande person och att jag fortfarande ser på förhållanden som att det är att dansa på rosa moln och sen förlova sig, sen barn och hela paketet. Vi kanske var för olika. Han hade inte en tanke på att förlova sig och det gjorde mig också ledsen och jag undrade om det var mig det var fel på, att han inte ville vara med mig längre fram. Och det var sant för han sa faktiskt flera gånger att han inte kunde se mig i framtiden och att jag nog älskade honom mer än vad han älskade mig. Blir så arg bara att jag lät det gå så långt, jag kunde dratt mig ur när jag visste att han inte tyckte om mig på samma sätt, men ändå… Vad kunde jag gjort? Är ju så kär i honom och just nu kan jag inte tänka på annat än att han kanske kommer tillbaka… Orkar inte gå och vänta för jag vet att han inte gör det. DETTA ÄR SKIT!
nej, förstår att det inte kan kännas kul när man vet att sin partner har roligare med andra. det är ju klart att man inte vill dra sej ur ett förhållande när man är super kär. kan bara tänka mej hur det måste kännas för dej. bara jag tänker på att Simon skulle lämna mej blir jag alldeles ledsen. hoppas du tar dej igenom det här, och att du hittar en kille som känner lika som dej och som förstår dej! *tröstkramar*
Tack. Det ni säger betyder mycket. Känns bara extremt jobbigt just nu. allt påminner om honom… ja ni vet hur det är. Ingenting är roligt och dessutom håller jag på att sluta röka. Allt är bajs.
jo, jag känner igen den känslan. när man tittar på tv handlar alltom kärlek, när man lyssnar på musik handlar allt om kärlek. kommer ihåg en gång när det hade tagit slut mellan mej och en annan kille som jag "var tillsammans med", en komplicerad historia, då när jag gick på stan kändes det som att alla gick och höll handen och var kära >.< men sånt går ju över och man inser att det kanske inte var värt det. det är ju bättre att göra nånting istället för att sitta hemma och deppa ihop. såg att du skulle till flygande illern, då har du ju iaf något annat att tänka på. tur att vi är unga också och har lååång tid på oss att träffa en bra kille :)
Haha så sant så. Men så känns det ju inte nu direkt efter. Tråkigt bara att jag får åka ensam till flygande illern. Känner igen och kommer troligtvis inte känna igen någon alls härifrån. xD Tror inte att någon kommer veta att det är jag heller.
nej, förstår det. men lite måste man ju få deppa. släppa ut allt liksom :) om du ska trycka en tröja så kan du ju skriva namnet på den på samma gång ;P själv har jag ju ingen iller en, men när jag skaffar en då ska jag åka runt på alla sånna där tillställningar :D
Haha. Itchi ska ju inte med, han har inte fått sin spruta än, men nästa gång så :P
okej :D vart är flygande illern nånstans egentligen?

Du, det lät ju faktiskt som om det är din kille som stod för problemen och inte du. Men jag vet hur du menar, det är lätt att man blir snudd på desperat bara för att man känner att man älskar personen sååååå enormt mycket men inte får det tillbaka. Känns faktiskt som om det var rätt val han gjorde, taskigt att utnytja dina känslor om han inte känner likadant, för man är så pass hjärntvättad när man är kär att man gladeligen står ut med att bli lite utnyttjad, bara man får lite kärlek… *Suck*
Min pappa sa en sån vis sak till mig när jag var deppig efter att ha blivit dumpad av en liknande kille (som satsade mer på kompisarna än på mig, men där jag inte heller såg hela bilden). Min pappa sa att "det tar en månad för varje år ni vart tillsammans att komma över killen.". Gissa, min pappa hade rätt. Vi hade vart ihop 1 år och det tog 1 månad sen saknade jag inte honom längre. Med en kille jag vart tillsammans med i 3 år tog det 4 månader, sen var jag "botad". Hur som helst så fann jag min pappas ord som en tröst, jag visste då att jag inte skulle känna såhär resten av livet, utan bara en månad… hahhaha… Tänk på det!
Haha låter så enkelt det din pappa säger :). Kanske funkar, men jag hoppas ju tyvärr fortfarande att han ska knacka på dörren och komma tillbaka till mig, trots att jag innerst inne vet att han inte kommer göra det :(
#29 Mig kommer du känna igen på Flygande Illern det är jag som kommer rusa runt som en skållad råtta med en skills tröja och en namnskylt med texten Maria webmaster/suppleant :) KOm och ryck i mig bara =)
#32 Flygande Illern är i Skövde den 29/9.,. mer om flygande illern kan du läsa på www.skaraborgsillern.se :)
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."
#35 kommer ju också att träffa dig på måndag :)
#36 Ja de har du ju rätt i :D
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."
#29 jag kommer att ståå vid den mest hysteriskt rosa utställningsburen på hela utställningen. Å antagligen kommer jag stå å gorma på åsa…så där kan du hitta oss båda
Haha xD vad bra :)
#40 det finns alltid nått jag kan skälla på dig för vet du väll
# 39 Å jag har 2 pälsklingar som skulle uppskatta lite sällskap när matte springer runt och fixar saker.
Du känner igen mig på att jag är frambäraransvarig.
Sara
Okej… Kommer de flesta ha namnskyltar? De som hjälper till? Och hur många är det?
Dina pälsklingar kan jag lätt hålla sällskap :D
Japp, vi kommer att ha namnskyltar och vi är väl runt 10 talet.
Sara
Okej :)