Vårtecken
Nu har äntligen våren kommit hit och då fick jag den fina idén att alla skulle kunna skriva in lite vårtecken här så kanske vi får våren att komma lite snabbare!
Lägg gärna in en bild på vårtecknet om det är möjligt.
Då börjar jag:
Vägarna är torra och solen skiner.

Första tussilagon, anser jag vara ett stort vårtecken.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Ja det är det verkligen!
Om ni har bild på vårtecknet så lägg gärna in det också så har vi något att kika på.
Såg snödroppar idag
men ja hade dessvärre inte kameran me mej 
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Nu regnar snön bort. Det betyder vår!
Snön är på väg bort men har än inte sett några vårblommor. Men det kommer väl. Då ska jag ta kort. 
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
Det är jätte fint väder här idag =) Och så är det blött på marken så snön är på väg bort nu =)

Alla små (hmmmm…) fina (hmmmmmm) skithögar som katterna under vintern har lämnat överallt börjar titta fram på grusgångarna, gräsmattorna etc etc …!!
Föredrar nog tussilago…

Motorcyklar!!
Ja hoppas hoppas de snart ska bli lite varmare då ska ja plocka fram hojen 
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

japp, det är ett tecken på att snart kommer sommaren, med allt vad det innebär av getingar, mygg och knott. hihi
Bara så ni vet att vi komer ha något att klaga över då också. hihi
Audiatur et altera pars

här hemma har vi snödroppar, krokus, skylla o en massa flugor =)

Oh, knäpp lite bilder på snödropparna och krokusen är du gullig, så kanske en annan också kan få lite vår känslor här hemma.
Audiatur et altera pars
Krokusar på gräsmattan utanför, sedan såg jag två tofsvipor på en åker när jag åkte till jobbet i morse =)
Amor vincit omnia

Usch på dig Veronica. *morrar* lite orättvist, sååå långt bort bor du ju inte.
Audiatur et altera pars
1 krokus och massor av småblommor utanför fönstret…

Tack, tack, tack nu börjar jag känna av våren. ;-)
Audiatur et altera pars

#19: Det såg härligt ut. Hur vart hjälpen då? Du planterade lökar och han grävde upp dem eller? hihi
Audiatur et altera pars
Mamma såg en sädesärla idag =)
Amor vincit omnia
Idag lånade jag grannens hund, packade en liten ryggsäck med några mackor och en flaska vatten och tog en härlig långpromenad i det vackra vädret.
Vi såg tussilagos och en sädesärla, OCH tro det eller ej. Årets första huggorm. Hon låg och solade på en stig och hade det inte varit för att Bellman (hunden alltså) stannade upp och tittade noga på henne så hade jag nog missat henne totallt. Lite kall kände hon sig nog trots solens strålar för hon vart väldigt seg.
Jättefin var hon och jag ångrar så att jag inte hade kameran med mig så att jag hade kunnat ta några foton på henne att visa er.
Hoppas att ni alla haft en fin dag i det underbara vädret.
//Therese
#22. Jag försöker alltid ta med mig min kamera när jag går på promenad. Den är visserligen både stor och klumpig. Men den får nästan alltid följa med.
Det är ju så kul och ta kort på alla vårtecken.

Vi var på promenad med illrisarna igår. Och de njöt så av solen. Ja det gjorde jag med. Och vi skottade iväg snö till bara ställen för att få det att smälta fortare. Allt för att hjälpa våren lite på traven så att säga.
Audiatur et altera pars

Ohh, tessan, blåsippor. Nu är det vår.
Audiatur et altera pars

Ja de två första var riktigt somriga till och med. Det på himlen var lite häftigt i alla fall;-)
Audiatur et altera pars

Jag såg att det kommit upp lite blommor bland våra buskar på gården igår. Ska ut och ta lite kort idag så får ni se =)

#33: haha, det där är ju ingen vårbild -eM-. Det är ju högvinter.
Audiatur et altera pars

Men Åsa, det ser ut så där just nu. :D
Idag skulle jag ut och ta massa kort. TÄNKTE jag. Men så fick jag ont i magen och så gick solen ner för fort. Så i morgon om jag har tur blir det en runda fotosession. I teckent VÅR.

Jag skulle också vilja fösöka talite bilder, men nu är det så att mi kamera fått något fel så den ska skickas iväg..
Känner mig helt naken utan den..

#38 Jag förstår att du känner dig helt naken utan kamera. Mitt liv innebär att jag har kamera hela tiden. Hoppas den blir lagad snabbt.

Jaja, jag vet att det såg ut så nu -eM-, men det är ju i alla fall inte vårväder. hihi
Här hemma håller vi på att hjälpa våren på vägen genom att skyffla ut snön för att det ska smälta snabbare. hihi
Vad synd med kameran, vet vad den betyder för dig.
Audiatur et altera pars

Är snö ett tecken på vår
Ja, här snöar det faktiskt. Jag som var och köpte sån där härlig grön gräsmatta igår och gjorde i ordning balkongen för jag skulle kunna sitta där och plugga idag. Åh jag blir såå arg på det här vädret
Vill ha SOL! NU!!!
Usch snö vill vi inte ha nu. Här har det regnat så jag ska nog vara glad. =)

Japp och jag har varit inne i Gävle och traskat i detta förbaskade snöväder, blandat med regn. Usch vad vidrigt väder det var.
Audiatur et altera pars