Köttätare
Har nu fått hem en liten kille som äter kött (jippie). Jag vill gärna ge honom massa kött och har just nu kycklinghjärta och mage hemma, någon som vet hur mycket benmjöl man ska tillsätta för att få en bra balans?

Benmjöl behöver du bara tillsätta om du enbart ger honom kött, alltså ingen annan kost alls.. Det är svår balans det där, tror att man tillsätter kalcium för att balansera upp fosforet? Hur som helst så får det inte bli för mycket, då är det farligt..
Så om du bara ger honom kött, behöver du tillsätta benmjöl och då kan jag inte svara på hur mycket.. Men om du ger honom torrfoder som bas, och kött då och då så är det bra så :) Sen kan du köpa frysta svenska kycklingvingar, då knaprar de ben och senor och kött och hela kalaset! Det ger vi, det är kanon!
Oj, vilket svammel.. men du kanske förstod ändå? Och rätta mig om jag har fel någon :)

Mmm men saken är ju att han ska få så mycket kött som möjligt och så lite torrfoder som möjligt=) det kommer ju alltid stå framme eftersom Elliot aldrig kommer äta något så äckligt som kött…
Tack för svaret=) Det finns ingen som har mer exakt koll på det där förhållandet mellan fosfor och kalcium?

Marie B har ju ruggig koll, hon är något av en expert skulle jag vilja säga :P Hon har skrivit någon tråd här inne om det.. leta lite, så kanske den dyker upp! Jag kan prova tvärleta också, måste egentligen sussa nu :P

puttade upp en tråd som heter BARF, där har MarieB skrivit mycket nyttigt :)

japp såg den och har läst den=) tack