Iller iFokus

Iller

Etikettersajtenifokus
Läst 203 ggr
ronja
0

lägga upp bilder..

när man lägger upp bilder i trådarna så anpassas ju storleken automatiskt.. men finns det en gräns även där på hur stora bilderna får vara för att det ska funka? Och hur gör man isf för att minska storleken på bilderna?

Faxlin
0

Jag har aldrig märkt någon övre gräns, den har liksom automatiskt greja det. Har du haft problem med det här inne?

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

ronja
0

får upp nåt error meddelande.. och jag fattar inte varför.. så då tänkte jag att det kanske var pga bildernas storlek, eller om de tar för lång stund att ladda? mindre bilder har jag aldrig haft några problem med..

ronja
0

testar..

Madde
0

# 3 Får du till det med bild??? Annars ska jag försöka få hjälp och ta reda på vad det är för fel. =)

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

ronja
0

nu kommer det ingen bild alls..Fundersam

Madde
0

Hmm. Hur gör du??? Vad använder du dig av för bildformat? Jpg eller något annat?

ronja
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jag gör som jag gjort hela tiden.. och det har aldrig varit några problem förr.. nu har jag köpt ny kamera och jag vet inte om det har någon betydelse storleksmässigt på bilderna.. fast jag har lagt upp bilder från även den och det har funkat… är jättedålig på datorer, så jag vet inte om det är jag som gör ngt galet..Gråter (det är jpg)

Madde
0

Jag har 6 miljoner pixlar i min kamera så sånt ska inte spela roll. Men nu fick du till bilden ju. Den bildfilen är inte stor.

Vet inte hur stora mina bilder blir när jag lägger ut dem här men hemma brukar dem ligga runt 2000kb. Och din ligger just nu på 42kb. Hoppas att det har löst sig. =)

Sätter in en bild på lindesberg för att se hur stor min bild blir. =)

ronja
0

funkar fortfarande inte med de större bilderna.. hur gör man för att minska dem då, för att prova på så sätt?

Madde
0

har du photoshop??? Eller något annat sånt program?

ronja
0

nä.. men sambon har nåt annat fotoprogram tror jag..

Madde
0

Där borde du kunna krympa ner dina bilder. Vet jag bara vad det är för program så kanske jag kan hjälpa dig med hur du ska göra för att krympa ner bilderna. =)

ronja
0

har nu installerat ett fotoprogram som medföljde kameran.. arcsoft photo studio.. ska klura ett tag på hur man gör =)

Madde
0

Gör du så. Annars får vi försöka lösa det på något annat vis. =)

ronja
0

testar igen… molly..

ronja
0

jaaaa!!!! det funkar!!!Skrattande

ronja
0

gick in i paint och ändrade formatet… paint förstår jag mig på..GeneradSkrattande

Madde
0

Ja vad bra att du fick det och fungera. Alla sätt är bra utom dem dåliga. =))

ronja
0

känns skönt.. lite jobbigt att behöva göra så med varje bild, men jag löser väl kanske det så småningom.. tack för hjälpen!