Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 348 ggr
MarieG
1

Era bästa illerprylar?

Hej, Jag blir mer iller nästa vecka och vill ha era bästa tips på vilka saker jag ska köpa! Om man gör en grävlåda, vad ska man ha i den?

Mixxy
1

Ett prasselrör är inte att underskatta! :P

VeronicaKahlbäck
1

Va kul! Grattis 😃 Vad blir det för liten goding?

Sele och rullkoppel, om det är en valp kan det vara kul om man får ut dom från början så dom blir riktigt duktiga på att gå ute.

Som Mixxy säger prasselrör, minas favorit är den fodrade från ÖoB, annars är flexislang en given favorit!

Finns massa trådar om grävlådor, är alldeles för nyvaken för att skriva något vettigt om det.

Prassliga/plingande/låtande lite tåliga bollar står också högt i kurs här!

Vippor eller saker på snöre brukar vara kul, vissa roligare än andra.

Mina älskar sina "brottarkompisar", syr dom själv och det är helt enkelt en vadderad lång rektangel.

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

MarieG
0

#2 Tack då mycket! Det blir en omplacering på två år. En snäll hona. Hur ser brottarkompisarba ut? Har du någon bild på dem? Jag tar gärna emot alla tips för att det ska bli en bra start, har aldrig haft iller förut och vill göra allt för att hon inte ska börja med några problembeteenden!

Jorma
0

små gosedjur är uppskattade här hemma det är ofta som de ska gömmas på allt bättre ställen.

Michaelaloretta
0

Ikeas små "gosa" möss himla fina å bra att gömma, har jag hört många säga och har själv haft en liten tjuv som älskade dessa över allt annat :)

Annars får man inte underskatta vanliga plastpåsar eller de här lite större ikeapåsarna i blått eller gult, de prasslar härligt och ä kul att hoppa i.

Kan rekommendera ferret-worlds bok om 101 hemgjorta illerleksaker, illrar är rätt så lättroade när man kommit på vad de gillar. Här får du en länk till deras bok som går att ladda ner för en billig peng, sidan är överlag riktigt bra, älskar hennes youtube videos! Dock får man inte lyssna riktigt på allt som sägs eftersom de håller illrar på lite annat sätt i Australien än vad vi gör här i Sverige. Här är det tex. olagligt att bura in illrar och där borta är det tydligen accepterat av någon anledning.

http://www.ferret-world.com/101ferretgamesandhomemadeferrettoys.html

lycka till med illertjejen!