Iller iFokus

Iller

Etikettertipsaccessoareraktiviteter
Läst 1237 ggr
eliin91
0

tips på bra vattenskålar

Det känns som vi har testat alla sorters vattenskålar till odjuret här hemma , och han fortsätter hälla ut vattnet hela tiden… Har ni något bra tips på en bra vattenskål som han inte kan välta omkull? Det är precis som han ser det hela som en lek istället för en nödvändighet då han knappt dricker någonting. Han kan ta några klunkar sen häller han ut resten av vattnet…. vi har testat keramikskålar , fastspända skålar och lite till men känns som hur vi än gör så överlistar han oss…. :)

JossanH
0

Konformad keramikskål för hund funkar faktiskt riktigt bra. Den står på plats och är inte riktigt lika lätt att gräva ur vattnet ur den.

Sajtvärd på Iller.ifokus

kredka
0

Du kan försöka med ett sånt skål: http://vildatassar.se/index.php?route=product/product&product_id=133&search=crock

den går inte att välta :) 

vi använder oss av en skål med underlägg http://fretkowo.pl/pl/p/Zestaw-obiadowy-tacka-miski/787 precis sådan.

även om illrarna välter vatten skål så matten är fortfarande torr och inget spills över på golvet heller :)

Välkommen till ferretplanet.se :)

eliin91
0

Ja vi har tittat lite på såna konformade keramikskålar , det kanske är något att testa :) #2 den skålen verkade inte heller dum! Finns den bara att beställa över nätet eller den finns i butik med? :)

Leo
0

den sista med fatet fanns pa OB billigt innan iallafall

Leo värd på Motorcykel i fokus 

illernettan
0

Själv har jag ställt ugnsplåten med höga kanter på golvet och vattenskålen i den. Då kan dom härja utan att det blir så fasligt blött på golvet. Vattenskålen är en plasthundskål med enormt höga kanter. Den välter dom inte men dom lyckas köra runt den på plåten.

Hillbiörns illrar finns på Facebook.

eliin91
0

Okej , känns som man får in till storstaden ihelgen och shoppa skålar igen :) Men är det någon som har något tips på hur man kan få honom att dricka lite mer än vad han gör? Jag tycker han dricker jätte dåligt. Vi kom på att vi kunde droppa 2 droppar vetegrodsolja i vattnet och då slurpade han i sig allt. Men vi kan juh inte droppa olja i där hela tiden för det är juh inte heller bra… :/

kredka
0

#6 om han äter torrfoder så kan du försöka att ge våtfoder för illrar då får han i sig vatten genom mat. Prova inte att blöta ner torrfoder i vatten för det bildar sig bakterier och toxiner väldigt fort i det så det får inte bli stående.

Välkommen till ferretplanet.se :)

JossanH
0

Jag tror att dom dricker det dom behöver så länge vattnet är lättillgängligt. Varje gång han doppar nosen får han ju i sig lite vatten då han blir blöt runt munnen. Är han inte uttorkad skulle jag inte vara orolig. Äter han kött får han i sig mycket vätska därifrån.

Sajtvärd på Iller.ifokus

eliin91
0

Ja okej , då är det kanske bara jag som är nojjig :)

zickan
0

Samma dilemma här hemma. Kör på ett samla låda lock som underlägg. Sedan en stor tung keramikskål som var hundarnas innan de blev av med den.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

VeronicaKahlbäck
0

Jag har en rostfri mindre bricka som jag "klämt" ner mat och vattenskål i, skålarna fanns förut på ikea men är iaf med raka kanter och i porslin. Brukat finnas massor med liknande brickor på second hand!

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

eliin91
0

Vi har en keramikskål just nu som han endast välter vid ren protest om han inte får som han vill :)