Två mixkillar 4 mån
Det har blivit minst sagt ohållbart att ha kvar mina två hanvalpar på grund av ändrade levnadsförhållanden. De är fyra månader gamla och köpta av Janne i Härryda. De är en fjärdedels vildillrar, så det är inga bra förstagångsillrar och inget för barnfamiljer. De är rätt vassa i temperamentet, men det är det jag gillar med dem =). Inte att de är aggressiva, de är alltid glada, men de bits hårt när man leker och de är inte helt rumsrena. Det beror på att jag varit för snäll mot dem och det ska inte vara några problem med att lära dem. Det är en mörkt viltfärgad och en ljust. Den mörka heter Lilleman och är väldigt fin, riktigt utställningsmaterial, och väldigt snäll, väldigt stor och lite småkorkad. Han följer med mig vart jag än går, kan gå utan koppel och sitter fint på en egen stol i kollektivtrafiken. Den ljusa heter Lemmy och är enormt intelligent, rätt stor, lite elakare än sin bror och ganska rymningsbenägen så för honom är det koppel och transportbur som gäller. De säljs helst tillsammans för de är bröder och är vana vid varandra. 3000 kr för båda eller 2000 kronor för en. De hämtas i Herrljunga eller lämnas i Göteborgstrakten. Jag vill gärna att du (och dina andra illrar, om du har några) träffar mig och dem innan du köper dem. De går ihop med hundar, katter och andra illrar. Den som köper dem måste lova att kastrera dem då det är olagligt att avla på dem. Bilder finns vid intresse. Inga tillbehör medföljer. De är vaccinerade, chippade och veterinärbesiktigade utan anmärkningar.
Min anledning att sälja dem är mycket legitim och det är inget jag behöver stå till svars för, så skriv bara här om du är intresserad av att köpa dem. Inga moralkakor, tack. Ni kan nå mig här på iFokus, på caroline.hallberg@hotmail.com och på 0703266843.

Nu kräver jag att denna tråd återgår till vad det var meningen att vara. En försäljningstråd.
Då många inlägg brytit mot detta kommer jag att ta bort dessa.
De som har funderingar, ta kontakt med säljaren om ni undrar över något.
Mvh ÅsaF sajtvärd
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Jag har pratat lite med en medlem här och det verkar som om de inte är en fjärdedel vildiller, utan betydligt mycket mindre, om det kan avskräcka någon? Står fast vid att det inte är bra illrar för förstagångsägare och barnfamiljer. Vildiller eller ej, de bits en del i alla fall.
#17 Jag förstår att du sitter i en jävla sits. Det finns nästan alltid möjligheter om du inte vill sälja dem. Ville bara säga det!

#18 Tack för uppmuntringen, men jag tror det blir bäst om jag säljer dem. Jag vet inte riktigt hur lång tid det tar, liksom, det kan ta allt från dagar till år så det är inte så lätt att planera in något.

va söt dom är hoppas att du hittar en bra familj till dom sj så har jag en mix hona .. som heter ronja som liknar eran … lycka till
#21 jag tror ronja e kull syster till dessa två ;)
så söta!
Viktig information angående de här pojkarnas härstamning:
http://www.iller.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=ca2f35c0-8104-44b5-8e01-afa1b18a71fa
300_12, som sagt, lycka till och hoppas du hittar bra hem åt dem :)

Tack så mycket för infon, Marie.

*putt*

Jag antar att jag får sänka priset då inga är intresserade. 2000 kr för båda och 1500 kr för en. Det börjar bli lite bråttom nu.

Just det, det är risk för att mitt internet försvinner idag så ring helst på 0703266843.
#27 jo, man brukar ju inte ta valppriset för omplaceringar..
Sajtvärd på Iller.ifokus
putt

putt
putt
varför är det bråttom då?
Hennses pojkvän är sjuk..
ja men det kanske är lite för dyrt för vildmixade omplaceringar
sen är det ju inget som följer med dom heller
Det är fortfarande valpar. bara ringa och höra vad hon själv gav för dom. Man får nog ge samma pris som hon själv gav skulle jag tro.

2000:- är inte så farligt för två illrar.
Läs inlägg 24..
kan vara tufft med 2 ska man ha 1 blir det 1500 :D
men med tanke på vart dom är köpta så är priset ungefär densamma som hos uppfödare.. man brukar vanligen inte ta lika mycket som inköpspriset när man omplacerar.. för då skulle ju folk lätt kunna köpa valpar och ha dom en månad o sen sälja när dom tröttnat.. får du ändå tillbaka alla pengar du gett för illern så varför inte!?
ett bra hem är viktigare än priset tycker iaf jag!
Sajtvärd på Iller.ifokus

Så kan vi sluta att diskutera prissättningar är ni snälla. Det är upp till var och en vad man kräver för sina illrar. Oavsett vad vi tycker om det.
Om man är intresserade kan man ta kontakt via pm eller mail eller telefon.
Vill också påpeka att detta inte är några mixar. Bara vanliga farmar valpar.
Mvh ÅsaF sajtvärd
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Det går alldeles utmärkt att ta 1500 för dem. Sålde en av dem idag och säljer förmodligen den andre imorgon. Det är den ljusa som är kvar.
jag anser mest att det var ett litet "tips" till varför de inte blev sålda…
Sajtvärd på Iller.ifokus
Den ljusa är det flickan de?
Hoppas dom kommer till ett bra hem. Hoppas att de finns här inne med :D
#44 båda är ju killar.
hehe japp såg de senare :D