Iller iFokus

Iller

Etikettersäljesköpesomplaceras
Läst 1136 ggr
WendelaL
0

Mannfred letar nytt hem/fodervärd

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! 

I höstas skaffade jag min favvo-kille Mannfred. Han är en pastellhane på snart ett år och när jag bestämde mig för att göra honom till en del av familjen hade jag precis börjat plugga i Lund och planen var att gå klart hela mitt 5 år långa program o sen jobba. Jag tänkte att äntligen efter flera års resande kunde jag skaffa ett husdjur som jag saknat så mycket under dom senaste årens flängande. 

Men saker blir inte alltid som man har tänkt sig. Programmet var inget för mig och nu har jag bestämt mig för att hoppa av och det rycker i resenerven. Det krossar mitt hjärta men jag måste börja fundera på alternativ för Mannfred då jag misstänker att det kommande året kommer att innebära en hel del resor och inget fast boende. Jag vill börja leta nu i god tid så att jag kan hitta någon som verkligen vill ha honom och som kan ge honom ett fint hem. 

Jag letar efter en erfaren fodervärd på obestämd tid eller eventuellt (lite beroende på hur det går) ett permanent nytt hem åt Mannfred från och med mitten av eller slutet av sommaren. Jag måste se till vad som är bäst för honom och om han trivs och ni trivs med honom tycker jag det är finare mot honom att han slipper flytta en gång till när jag kommer hem igen. 

Det viktigaste är att du är en illervan person som vet vad det innebär att ha en iller men främst av allt att du är redo att ge honom massa tid och kärlek. Han är världens finaste och jag kan inte nöja mig med annat än det bästa!

Mannfred är en superglad och social liten buse. När han är vaken gillar han att äventyra ute i buskar o gräs eller att springa runt o gömma sina favvo-ikeamöss runt om i huset eller gräva tunnlar i filtarna och kuddarna i soffan. När han kört slut på sig älskar han att ligga o mysa i knät o ge pussar. 

På sitt egna rum där han är på natten och när jag inte är hemma är han 90 % rumsren. I resten av lägenheten är han inte lika duktig men det handlar såklart om tid och kraft, jag har precis sattt igång med en ny liten kraftansträngning för att lära honom vart lådorna står i lgh. Han är väldigt snäll och så gott som bitsäker. Han har dock en liten näs- och öronfetish så dom får man hålla på säkert avstånd. När han är busig kan man åka på sig ett nyp i tån men när man lärt känna honom så kan man se på honom vad han är på för humör. Jag låter mina systerbarn på 4 och 6 år busa med honom när jag vet att han inte är på sitt tokigaste humör och det går jättebra. Dock skulle jag såklart inte lämna dom ensamma med honom. Han behöver mycket stimulans om dagarna. Om jag har vart i skolan hela dagen o inte kommer hem förrän sent på kvällen så blir han en liten vilding på natten. Då har han en tendens att gärna krafsa och väsnas. Men som sagt, har han fått busa o fara under dagen är det inga problem alls. Då sover han gärna längre än jag. 

Han går jättebra ihop med andra djur. Skulle nästan vilja påstå att han är lite för orädd för sitt egna bästa o gärna rusar fram till nya djurkompisar för att busa så fort han får chansen. Har just haft min nära vän med hund på besök i en vecka o dom har busat runt o myst lösa i lägenheten båda två. Vet att han bodde med katter innan jag fick honom i höstas också.

Mannfred är chipkastrerad och vaccinerad. Han får torrt illerfoder och också barf 1-2 gånger i veckan. 

Hör av er till mig om det låter intressant. Skicka ett PM eller kommentera här så kan ni få telefonnr om ni vill prata med. 

Häslningar, Wendela.

WendelaL
0

Lägger upp lite fler bilder så ni får se på min gosing!

WendelaL
0

Bus i snön!

WendelaL
0

Här var han fortfarande en liten plutt!

WendelaL
0

På stranden, fortfarande lite vinter-tjock.

WendelaL
0

Vårmys i solen.

WendelaL
0

Trött kille sover i knät!

JossanH
0

Supersöt :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

Alicereyes
0

vilken sötnos! är intresserad, men vart finns ni ??

WendelaL
0

Vi finns i Lund men jag är klart redo att åka en längre bit om det betyder att han får ett bra hem :) Du får gärna skicka ett PM och berätta lite om dig själv!

Grodan
0

Fin presentation och annons. Fina bilder. Superfin iller!❤️

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Norrskenets
0

Vilken söt och go kille :)

Niiinis
0

Och vi letar efter Mannfred! Finns han kvar så vill vi ha honom, jag och min iller Luna, så fort som möjligt, nu, helst igår! Jag är kär! :) PMa mig gärna om annonsen fortfarande är aktuell! :) /Nina

porche91
0

Finns han kvar?

WendelaL
0

Hej! Har redan hittat ett fint hem med en ny illerkompis som Mannfred flyttar till i slutet av juni. :)