Iller iFokus

Iller

Etiketterillern-i-mediaillern-i-litteratur
Läst 742 ggr
Strumpan
0

En idé

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag tänkte på detta med att samla in pengar till dessa akut-illrar. Vad skulle ni säga om att vi här inne skulle göra en kalender med våra bästa illerbilder, och pengar vi får ihop går till te.x vettvård och andra utgifter? Dessa pengar får alla ta del utav som tar hand om akutillrar. Om någon som alla här inne som alla litar på kan ta ansvar för att göra kalendern och sedan öppna ett konto där man sätter in alla pengar. Alla som vill kan köpa kalendrar av den personen och försöker sälja vidare till sina nära och kära. Man kanske till och med kan sälja dessa till djuraffärer….

Ett förslag som kan gynna dessa som kan behöva hjälp. Vad tycker ni??? 

Jag visste inte vart jag skulle sätta tråden i, vill ngn ändra så är det bara att göra det

Bilden har jag hittat ngnstans på nätet -skitsöta=)=)=)

Mvh Jenny

Fluffpuff365
0

Vilken bra idé! Tror att många skulle köpa en sådan kalender :D

Theres
0

Alla kommer ju vilja ha med sin iller i den ;)

golf.ifokus.se

Theres
0

Kan ju ha antingen tävling om vilka bilder som får vara med, eller tjinga plats…

*Tjing* Skrattande

golf.ifokus.se

Fluffpuff365
0

*tjing*

Strumpan
0

#2 Alla får rösta på bästa bild.

Man behöver väl inte bara göra en kalender, man kan väl kanske göra 3-4 st….. spånar bara…..

Mvh Jenny

Velsan
0

har vi väl redan gjort? eller iaf en iFokus kalender :P gick inte åt så många har jag för mig

sarae
0

en iFokus kalender har redan blivit publicerad för 2007, med samma syfte, men tyvärr så var intresset för dessa kalendrar så lågt så att intäkterna täckte knappt produktions kostnaden…men tanken var god ;)

Strumpan
0

#6 jag har för mig att det har snackats om det, men jag vet inte hur det gick med det sen, om det ens blev en kalender…

Mvh Jenny

sarae
0

#8 jodå kalendern har funnits ute för försäljning i snart ett år. Många hörde av sig och var intresserda, men ytterst få kom verkligen till skott och köpte den

Strumpan
0

Jaha…….

Mvh Jenny

Madde
0

Jag var en av de som köpte kalendern och är nöjd. Trist att så många visade intresse och så svalnade det helt enkelt. =( Men vi får väl se vad som händer framöver.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Marina
0

oj, jag hade köpt den om jag vetat om det. Nu är ju snart året lsut, men om det blir en ny nästa år så köper jag hemskt gärna den.

Fluffpuff365
0

samma här!

Norrskenets
0

Har inte hört om den kalendern, men ja tycker det låter som en bra idé och att man kan få in alla medlemmars illrar i en tävling=) Skulle va kul att ha kalendrar som det finns våra älsklingar i=)

Xannadu
0

Om jag blir fortsatt sjukskriven o får vara hemma har jag en fundering att göra hängmattor och skänka till Åsa och Sara som det får sälja o sen att pengarna går till omplasering.

För det är nått man aldrig får för lite av.

Prasselpåsar är också nått man skulle kunna göra. Det var populärt inom STIF ett tag. Ej så svåra att göra o illrarna tyckte det var skoj när de prassla :) Nått för någon att göra kanske

Strumpan
0

Jag tänkte typ såhär: JAg kan inga priser så jag säger bara nga siffror nu. Låt oss säga att det kostar 50kr att göra en kalender, säljer dem för 100kr. Man tillverkar inte fler än vad folk vill köpa.

Te.x Jag köper 10st a´50kr =500kr. Går runt bland nära och kära och till olika djuraffärer -ber dem hjälpa till att sälja. Lyckas man sälja allihop har man tjänat 500kr oavkrtat till akutillrarna.

Har man sålt alla och vill fortsätta tillverkar man fler. Då finns det inga kalendrar som ligger hos någon som har "lagret" och skräpar, utan alla som vill sälja har dem hos sig.

Som sagt: jag spånar bara… men jag tror för att detta ska funka så måste det vara nga som gör detta, inte bara 3-4 st….

Mvh Jenny

Xannadu
0

Problemet är att få fler att göra det. Det är lätt att sitta här och säga jag gör det men sen när det kommer till skott så har den inte tid eller nått annat som kommer i väg. Det är så gått som alltid så det blir.

Jag är inte negativ jag är realist.

sofie
0

När årets kalender gjordes har jag för mig att man fick skriva hur många kalendrar man ville ha så man inte gjorde för många och så blev dom inte sålda. Och trotts det va det många som aldrig köpte fast dom skrev att dom ville köpa. Det va bara på medlemars illrar i kalendern.

Theres
0

Jag har en annan idé… som jag blev grym sugen på själv, så lite copyright nu tack =) Finns iofs säkert redan något sånthär, men skadar ju inte med fler.

Telefonförsäljning, man startar ett eget företag och har det som heltidsjobb. Ringer runt och istället för att samla in bidrag till t.ex Cancersjukas Riksförbund (som jag ska göra nu den närmaste framtiden, har fått jobb) så samlar vi in pengar till "Djur i behov av akuthjälp" (måste ju gå att hitta på ett bättre namn).

Alltså inte bara till illrar nu utan alla djur, så kan man söka stöd hos företaget om man har djur i behov av hjälp osv… Gah, I wanna do :D

golf.ifokus.se

Strumpan
0

Jag vill bara hjälpa dessa akutillrar och de snälla personer som ställer upp på att ta hand om dem. Många vill ju hjälpa till med ta hand om dessa pälsar, men har inte råd med stora vettutgifter hela tiden, när det inte ens är ens egna. Om alla kunde hjälpa till med kostnaderna så kanske fler kunde hjälpa till med att ta hand om de utsatta. Pengarna måste ju komma ngnstans ifrån. Alla vill ju att illrarna som kommer från jobbiga (?) hem, har en massa sjukdomar som kostar multi ska få den bästa tänkbara hjälp. Ingen kan göra allt, men alla kan göra ngt…. Jag har ingen stor plånbok, men jag kan försöka med det lilla jag har…..

Mvh Jenny

Strumpan
0

#18 Men då får man betala INNAN de beställs

Mvh Jenny

Xannadu
0

Jo men att då om man kan hjälpa till att göra saker så som hängmattor, leksaker mm som man skänker till de som har hand om omplaseringarna så kan dom ha som en försäljninghörna så kan man köpa det. Efterosm dom inte betalat nått för det så blir ju allt en vinns.

Låt säga att man är 5 som syr 10 hängmattor var det är alltså 50st. Dom säljs för 100kr st det är alltså 5000kr i ren vinst som det får. 10 hängmattor är inte mycket att sy och tar inte överdrivet lång tid. Man kan kanske sälja hängmattorna för 50kr med det är ändå 2500kr och det är rätt mycket pengar.

Jag tror mycket på det här med liten försäljning det sporrar folk att köpa en sak för att donera en slant. :)

Theres
0

Vad mycket idéer vi har Skrattande

golf.ifokus.se

Xannadu
0

japp massor :D Hoppas att det blir nått med. Men jag vet att jag kommer sy hängmattor i alla fall :D när man får tid över. vintern är ju här snart :D

skrollan
0

det var en god tanke iaf :)