Iller iFokus

Iller

Etiketterfodergodis
Läst 320 ggr
TottsiGirl
0

Smular maten

Hej!

Har märkt att Ted är ja vet inte vad man ska kalla det. Men han tar en liten foderbit och krossar den och smaskar i sig men dom små bitarna som ramlar vid sidan av munnen låter han ligga kvar i skålen. Vilket resulterar i att matskålen blir full med massa småbitar som han inte äter.. Kan det vara så att han helt enkelt inte får upp dom eller hur kommer de sig att han inte äter dom?! Eller kan det vara så att han bara är lite kräsen?! Har inte sett detta innan då Gustav alltid slickade skålen helt tom…Men finns det fler illrar som gör som Ted och vad ska man göra ska man tömma skålen på småbitar och bara fylla på nytt eller ska man vänta och så kanske han äter de när han e hungrig..Vad är era rekommendationer? Någon som har några bra tips / idéer ??

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

DG
0

Samma sak här, det finns alltid massa småbitar kvar i skålarna.
Jag har försökt göra så att jag har tömt skålen, lagt in ny mat och sen småbitarna överst. Då tror jag att dom har även ätit småbitarna.

Malena
0

Baghera gör oxå det!! Bra fråga jag har alltid undrat varför han gör så =0)

AmmiG
0

Det gjorde mina tidigare.

Då väntade jag med att fylla på skålen, tills dom ätit upp smulorna. Vilket dom kräsna rackarna till sist gjorde, när matte inte fyllde på.

Numer lämnas inga smulor, eftersom dom lärt sig, att det inte blir nytt innan skålen är tom.

Faxlin
0

Ja, så gör mina tjejer också faktiskt. Fast jag slänger smulorna och fyller på med nytt. Generad

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

AmmiG
0

Åsa: Det gjorde jag från början, men när smulorna började bli fler och större Fundersam blev jag less.

Madde
0

Våra smulor har jag slängt tidigare. Men nu har jag sett till så att dem får äta upp så mycket som möjligt. Det är ju slöseri. För jag vet att dem äter det. Att det bara är mitt fel om jag fyller på med nytt.Skrattande

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Faxlin
0

hmm, ska kanske börja låta mina töser äta smulor jag också då. hehe

Audiatur et altera pars

AmmiG
0

Kan vara bra att låta dom äta ur skålen. Det blir, i längden, rätt mycket mat som man får kasta annars.

När jag slutade tömma skålarna, såg mina först ut som om dom ALDRIG fick mat. Skrattande Det blev en test på vem som kunde stå emot längst, jag eller illrarna.

Faxlin
0

haha, ja det är kanske tur att vi iller ägare redan är så extremt envisa. hihi

Audiatur et altera pars

elinn
0

Mina gör likadant och jag har oxå slängt det och fyllt på nytt när jag ser att det bara är smulor kvar i skålen… Känns som att man låter dom svälta ihjäl när det inte finns "riktig" mat i skålen… Men ska försöka hålla mig nu för det känns verkligen som slöseri när man gör så…

Får mina däremot mat av mig direkt ur handen så äter dom varenda smula Förvånad

Faxlin
0

hmm, det gör mina med Elin, de till och med plockar upp om det landar en smula på golvet. Vad beror det på?
Kanske att det är mysigare att äta ur mattes hand än ur en skål.

Audiatur et altera pars

TottsiGirl
0

Hmm tror oxå ja ska försöka få grabben hemma att äta smulorna då.. tycker oxå de känns som slöseri att behöva slänga dom..egentligen borde dom väl vara enklare att äta dom behöver dom ju inte tugga så mycket Räcka ut tungan

å elin_n precis sån var min Gustav oxå!! I början när han va sjuk älskade han att få uppmärksamheten så när vi försökte få i honom lite extra vatten kunde kan inte dricka ur skålen med om man tog en droppe på fingret fick de bra att dricka… Men om man då stoppade fingret i skålen så jovisst då kunde han dricka ur skålen oxå!! Skrattande Dom e för roliga våra små vilka ideér dom har Glad

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Faxlin
0

haha, ja visst kan de få en del lustigheter för sig de små liven. ;-)

Audiatur et altera pars

Madde
0

Nu har vi nästan bara smulor men dem äter upp dem ändå. Skrattande Men det är ju för att jag inte fyller på direkt.

TottsiGirl
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Såhär ser matskålen ut men nu när de ändå e långhelg och ja ska vara hemma tänkte jag att ja skulle låta smulorna ligga kvar och se vad han gör .. Skulle tro att han äter tillslut men vi får väl se vem som är envisast… :)

Faxlin
0

#15: Ja det där är ju rätt mycket mat faktiskt. Och illermat är ju inte direkt det billigaste så det kan nog vara bra att få dem att äta upp sina smulor också.

Audiatur et altera pars

elinn
0

Ja finns det inget annat än smulor och dom är hungriga så har dom ju inte direkt något val, äta smulorna eller svälta Räcka ut tungan

Madde
0

Det är inte lika mycket smulor längre nu när jag ger dem mindre mat. Men oftare så att säga. Sen får dem nu för tiden Plaque off oxå.