Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 669 ggr
Sid&Selda
0

Flyttar tillbaka till Sverige

Hejsann. Flyttar tillbaka till Sverige från Norge om 2,5 månad. Har haft iller sedan 2004. Kommer att bo utanför Helsingborg. Vad gjäller för att ta inn mina små till Sverige? Båda har chip, pass och distemper.vacsin. Måste dom också ha rabiesvaksin och måste man stämpla passet när man passerar gränsen? Vem av er bor i närheten? Vilken är den bästa iller-veterinären i Skåne?

JossanH
0

Mellan Sverige och Norge är det fri in och utförsel när det kommer till Iller. Du behöver inget rabiesvaccin, pass eller liknande. Dock kan det vara bra att ha med papper på detta då många som står i tullen inte har den allra bästa kollen. Har åkt på utställning till Norge många gånger (och även bott där 1 år), så har passerat gränsen ett antal ggr men bara blivit stoppad en enda gång för rutinkontroll. Då frågade dom bilen före (även den med ett gång illrar efter utställning) om dom hade papper på illrarna. Allt vi hade var vaccinationsintyg, men tror aldrig ens dom kollade det utan lät oss passera. Är lite dåliga på godkända valpsjukevaccin utanför Sveriges gränser, men är distemper ett illervaccin? Här i Sverige brukar vi Febrivac Dist till iller.

Sajtvärd på Iller.ifokus

animal-lover
0

#1 distemper är engelska ordet för valpsjuka :)

LindaBlue
0

Jag får för mig att fågelkliniken utanför Malmö är bra på smådjur?

JossanH
1

#2 och hur hela fridens namn har jag lyckats missa det hahaha ;P

Sajtvärd på Iller.ifokus

WendelaL
0

Fågelkliniken i hjärup är bra :) samma som nämndes ovan tror jag.