Resa
Hej!! Hoppas alla ni mer erfarna iller ägare med resvana kan hjälpa mig. Jag och sambon har tänkt åka upp till Norrland till min sambos släkt problemet är hur vi ska göra med frost. Vi har testat lämna honom hemma hos illervakt funkade inte då han inte alls trivdes och det slutade med att han slutade äta. Har Heller ingen i min familj som ställer upp även om min syster brukar det så har hon sagt ifrån för andra gången och vill inte lämna honom hemma ifall de skulle bli som förra gången Nu till frågan. Vi har funderat på att köpa en dubbel bur i galler som han får sitta i halva påvägen upp och halva med våra kläder m.m. men det stora problemet är hemma hos ssambos släkt är att han inte får vara lös i rummet om vi inte är där vilket vi inte kan vara hela tiden. Hur kan vi lösa det??? Har ingen hage så funkar inte med det Heller svårt att få tag på en just nu med. Han är en krafsare så tyg hagen kan jag glömma. Någon som har någon smart lösning.
Vi brukar alltid ha våran hage med så illrarna får sitta i den + springa ute när vi åker bort, det kanske finns nån som kan ev. låna hagen till er för resan?
Välkommen till ferretplanet.se :)
#0 Det kanske finns ett rum du kan spärra av åt honom?
Hillbiörns illrar finns på Facebook.
Tyvärr inte han får inte vara ensam i rummet som vi ska sova i
Men nu har vi funderat på att beställa hage från USA typ någon som vet någon bra sida??
Du kan ju göra en enkel hage själv! Köp träskivor/plexiglas eller liknande och borra hål i sidorna så att du kan sätta ihop dom med vanliga buntband/stripes. Du kan ju köpa billiga träskivor och bara en plexiskiva tex så att han iaf ser ut, eller så sågar du ut en rektangel i ena skivan och nätar, så att han ser ut från hagen och slipper bli helt isolerad.
Sajtvärd på Iller.ifokus
#3 Asch vad tråkigt, annars är det ett bra tips.
Jag tar med mina pälsmonster till min mor då och då. De får då vara i ett rum. Sedan får de ta en galopprunda i lägenheten på kvällen samt en promenad ute och så är de rätt nöjda trots att vi inte är hemma.
Tyghagar och Marshall är så små, de gillar inte att vara i dem för länge har jag märkt.

#6 finns 11 panels hagar och köper man flera blir dom bra stora =)
Har en 11 panelars och 2 med 8 sektioner. Där kan man få till en rejäl hage ;)
Sajtvärd på Iller.ifokus
Då blir dom nog stora;) Hur stor blir en 11 panels??? Finns det golv/tak matta till dom? Hur stora är varje panel tänkte på mått då dom ska få plats i bilen:P Kollade på ebay men står inte mått