Vilket illerfoder är bäst?
Det har hänt en del på marknaden de senaste åren. Illerfoder poppar upp till höger och vänster. För att nämna några: Ferret Complete, Totally Ferret, Willy, Prestige, Xtravital, ANF, Vitalin, Vitakraft Premium Menu, Orijjen, Illerpellets Frankie.
Tyvärr är jag inte den godtrogna sorten som bara köper en säck foder och tror på vad som står på paketet. Att det är speciellt anpassat till djuret i fråga etc.
Nu undrar jag, ni som haft illrar en längre tid och testat olika foder - vilket foder anser ni är bäst lämpat för illrar? Vilket foder håller vad det lovar?
*putt*
just nu kör vi blandat med både ferret complete, vitalin och RC. Men vi är heller inte säkra på vilken vi "tror på" bäst 
jag har alltid kört Vitalin som grundfoder. sista halvåret har jag blandat med orijen. Fats nu har jag börjat gå över på Totally ferret, eftersom de framkommer mer och mer bevis i både literatur och media om att det faktikst ska vara det bästa.
Vi kör enbart med totally ferret nu

jag hade från början vitakraft. men efter att ha läst att det inte skulle va bra så har jag gått över till totally ferret. Så nu blandar jag båda sorterna så han vänjer sig vid det nya.

Jag blandar Hill's kattungefoder med Vitalin.
Hill's är bra att de kan äta om de skulle bli sjuka… det finns ju mest specialfoder i det märket.
Mina får nu en blandning av Vitalin, FerretComplete och ANF. Men täntke även försöka testa och se vad dom tycker om Totally Ferret då det varkar som om det är ett riktigt bra foder.. :)
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."
#2 Vad intressant! Vart kan man läsa det? Om Totally Ferret alltså?
Kollade innehållsförteckningen på Illerpellets Frankie…
Fågelkött (40%), havre, soja, fiskkött, kalkonkött (5%), potatisprotein, linolja (2%), vitaminer och mineraler.
Havre… öh… varför tror folk att illrar är gnagare? *fniss*

Vi ger Vitalin som bas och kommer att blanda det med Totally ferret, det känns ultimat.