Knäpper i illern?
Har märkt att det knäpper i Mimmi på något vis när hon blir uppspelt. Låter som ett knäppande ljud från halsen,ganska tyst men hörs dock.
Bla kommer det när man kommer hem och hon skall hälsa,eller om man sovit middag och hon lyckats hitta en på sängen…hon hälsar dessutom ganska intensivt och har gjort sedan hon kom (kom som omplacering på 11 veckor) I början var hon väldigt upprörd bara man gick ivög en kort stund,skuttade och slickades och kunde nypas ordentligt.
Nu senast sov jag middag några timmar igår och när jag vaknade såg jag Mimmi i hallen och ropade på henne,hon kom rusandes och upp i sängen och var på puss/bithumör,då knäppte det också i henne.
Varför låter hon så? Upprörd? Glad? Gör era illrar så?
Som sagt hon blir väldigt uppspelt när man vart ifrån henne några timmar (räcker att hon sovit och man själv varit hemma) och hon blir nästan lite för uppspelt,och då "knäpper" hon.
är det vanligt?
kan det vara poppandet du hör? Ungefär som en kuttrande duva elelr liknande?
är det det så kan det bero på olika saker, oftast för att hon e glad och vill leka, men det finns även "arg poppa", när illern e missnöjd med nått.
Nej,hon poppar inte,poppar vanligt gör hon ganska ofta, speciellt när hon vill inbjuda till lek,detta mest låter "knäpp" --3 sek---knäpp…
Eftersom det är svårt att avgöra om hon blir glad när man kommer hem,eller kanske någon blanding av det är det svårt att veta,hon beter sig som en hysteriskt Jackrussel om man varit borta när det inte passat fröken,så hon verkar ha lite blandade känslor när man kommer. Det är nog enda gången hon kan bitas hårt och upp i ansiktet ska hon tycker hon,fast ansiktet inte brukar vara intressant i vanliga fall.
Funderar på om hon kanske behöver en kompis,för när Malte & Greta är här gör hon inte så. (tyvärr gillar inte Malte min son något vidare därav att de inte är här jämt)