"min" annons på blocket ;)
jo som alla vet längtar jag efter en iller som aldrig kommer pga. pappa skulle jag bott kvar hoss mamma (som jag gör men inte lika ofta) skulle jag fått ha en iller för att mammas kille har haft iller
tolkning: får inte ha iller
men nu såg jag denna annons om en iller som skänks bort (det står det iallafall) en iller kille på 7 mån http://www.blocket.se/vi/7285412.htm?ca=9_s
detta kan vara min chans eller?

Du kan väl försöka bo mera hos din mamma? Och om Killen haft iller kanske han kan tänka sig att ta hand om den när du inte bor där? Prata med dom tycker jag.. Men skaffa ingen iller innan dom säkert har gått med på det.
ja men det går ändå inte vi har 2 stooora hundar iallafall den ena den det är den stora som inte skulle se illern som ett byte den lilla och elaka (hon är det mot främande ibland och ute hon ser bovar överallt) skulle se det som ett byte
+ hyresvärden skulle inte gilla det
men jag skulle ha fått iller men jag kan inte ha iller där dom bor i en 2 a ochså

Då finns det nog inte så mycket att göra än att försöka få din pappa att inse och ta reda på att illern inte är ett monster. Sen kan du skaffa en.
haha men mitt syskon kommer om 5 veckor funkar det? iller med bebis

Det brukar inte rekomenderas.
Har mailat till annonsören i förra veckan men inte fått något svar så det är nog bäst att du ringer i så fall
åh jag blir galen
jag börjar nästan grina nu när jag sitter och skriver
#6 okey det ska jag göra
hoppas att du inte missförstod
jag har två illrar redan och tänkte på att det var bäst att den kom till någon som ville ha den (kan nog ha ett par till
). Reagerade över att han kallade illern DEN inte nåt namn .Men nu finns det folk som vill ha illern så då backar jag 
berätta hur det går
vad skulle jag missförstå?
varför backar du gör inte det :)

leo, jag tycker inte du ska backa. Som *L* säger vill hon jättegärna ha en iller. Men det krävs att hennes pappa ändrar inställning till illrar i det stora hela och det är jag rädd för att vi inte lyckas med i en handvändning.
Kan du ta honom så gör det tycker jag. Han kan behöva komma till någon som bryr sig.
Mvh Åsa
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
jag tycker det samma :)

tänk om din pappa skulle bli kär som alla andra när han få se å känna på det här med en iller..man måste ju alltid tänka på kostnaderna runt ett djur..en iller kräver bra vet vård och det kan bli dyrt..en försäkring måste man ha och sen är det ju alltid kostnderna runt allt..vet här tycker jag e fjantig men jag springer dit så fort nisse verka lite krasslig..din pappa måste kanske få prova på å bli förälskad..jag ville inte ha en iller..nej tack sa jag till min sambo..men nu älskar jag nisse så mycket..å längtar till han får en vän..
borta tänkte ringa nu i eftermiddag men hittade ingen annons
stackars dig bättre lycka nästa gång…

hoppas han kommit någon stans där han får stanna i alla fall.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
#13: Det är inte fjantigt att vara rädd om sitt djur, iller eller annat djur spelar ingen roll. Hellre att man går för ofta, än för sällan. Vilken gång man måste gå till veterinären vet man ju inte för än efteråt.

nej ammiG jag vet det.. å det e det jag menar att man vet ju inte när något händer å en iller visar ju int i fösta taget..nisse har ju oprerat höften å vi märkte knappt något på honom när han hade ont men nu piper han bara han har lite ont i magen eftersom han vet att vi hjälpte honom antar jag..han hade ju onte när han kom till oss..men eftersom man aldrig vet på förhand vag man får lägga ut i vet kostnader så är det bra att veta att man har sin far eller den man bor med på sin sida.
,