Iller iFokus

Iller

Etikettberättelser
Läst 331 ggr
LeeLoo
0

Rasmus på luffen!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Illervalpen Rasmus & jag åkte tillsammans med hans syster Saffi till Sundsvall för en valpleverans. En & en av syskonen hade droppat av för att träffa sina nya hussar & mattar alla i Sthlmsområdet. Förutom 2 valpar som är kvar hemma. En tingad & en som fortfarande letar efter ett lämpligt hem.

Men vi tre; Anders, Saffi & jag hade många mil kvar att resa. Halvvägs framme stannade vi en natt i Tierp där Rasmus & Saffi fick övernatta i en hästbox, vilket de tyckte var aldeles tossigt roligt. Tyvärr så svalde Saffi en hel del halm & mådde illa 2 nätter efteråt. Men nu mår tussan fint igen!

Dag 2 åkte vi några timmar till för att äntligen träffa den nya ägaren & hennes iller som Saffi skulle få bo hos. Sedan gick det en hel vecka nästan. Jag & Rasmus sov tillsammans, vi promenerade tillsammans & vi busade med innebandybollar, handdukar, petflaskor & en fleeceboll. Rasmus sov med mig i sängen ibland.

När veckan passerat var det dags att ta sig ca: 45 mil för att träffa Rasmus husse & matte & deras "stor iller". Vi träffades & allt gick så fort. När jag sedan satt i färjekön så kändes det lite tomt. Ingen mer Rasumus! Men jag försökte att tänka på alla tussarna där hemma som förgyller min vardag. Nu har alla valparna blivit mer hemma hos sina familjer & det glädjer mig varje gång jag får höra hur de går för de små! 

På vägen till Sundsvall stannade vi vid Tönnebrosjön & både Saffi & Rasmus tog & svalkade sig. På vägen hem stannade jag & Rasmus vid sjön för att ta en promenad & fast det var Kanadagäss i sjön så gick Rasmus i för att bada. Se så modig han är!

LeeLoo
0

morgonstund

LeeLoo
0

gräver i sanden

LeeLoo
0

Rasmus hittade lite skräp

skrollan
0

vad härligt, och vilka fina bilder :)

Norrskenets
0

Vilka fina bilder, alldeles vindstilla och soligt=) gick han i själv och simmade? gjorde Saffi det också?=)

Saaba
0

Vilken jättefin tråd! Tack så jättemycket! En dagsfärsk bild kanske? Rasmus hälsar gamla matte så gott!

[jenkass]
0

va mysigt det såg ut

LeeLoo
0

Tack & tack javisst var det mysigt!

#5 javisst Saffi gick i självmant, det var faktiskt hon som fick i Rasmus första gången. Andra gången gick han bara rakt ut & simmade!
#6 hihi! Gosebjörnen hälsa så gott tillbaka! Flört