Vitalin
Har försökt hitta allternativa vägar att få tag på Vitalin åt mina små pälsar. De älskar det så jag vill inte gärna byta foder.
Sprang på en webbutik där jag upptäckte att det var billigare att ta hem än att köpa från svensk leverantör även med frakt inräknad.
http://www.redmap.co.uk/ferretsabout/acatalog/Vitalin.html
räknar man på två lådor Vitalin dvs 20 kg så blir kostnade med frakt från England 938 kr. Priset hos svensk återförsäljare ligger på 1130 kr utan frakten inräknad.

Vaa? Galet! Vi vill också ge vitalin, sitter i samma situation!
Ska absolut kika på länken.

Får man importera foder från .uk utan restriktioner?
#2: nja, skatten är jag lite osäker på. Det kan bli en skatt på 12% om man har otur men det blir likväl billigare än att handla innom sverige. Jag har kommit undan tullens skatt senaste gångerna jag handlat från utlandet men jag kan ju ha haft tur förstås.
---------------------
Edit:
EU-land= ingen moms
har skickat mail till dem för att få bekräftat alla kostnader för att ¨få hem fodret. Återkommer då jag fått svar

ja gör det, jätte nyfiken, använder det här fodret till mina töser också=)
även jag har mailat tidigare å väntar på svar. kanske fler kan maila så de rappar på lite?
Enligt skatteverket som jag talat med så är det Englans moms som gäller och den är inräknad i det pris jag angav. det jag vill ha svar på från webbutiken är om frakten de angivit endast gäller till svenska gränsen eller hela vägen.

Moms är inget problem. Momsen är iofs 25% om de säljer för över 100.000 Euro om året till Sverige. Men det är många säckar vitalin det :) …
Tänkte nog mer på om det fanns några regler för just foder. Med galna kosjukan och alla andra sjukdomar.
Vitalin är ett foder som är godkännt i sverige. 25% kan nog stämma, jag räknade det som livsmedel men det går nog inte under den kategorin.

Skulle vara hur bra som helst om det här skulle gå att ordna, så jag ska försöka skicka iväg ett litet mail jag med, för att se om de rappar på!

Har jag missat något nu? Går inte Vitalin att få tag på längre genom amhs? Där är väl ändå frakten billig (200 kr) för 10 kg?
#11: Amhs säljer fortfarande Vitalin.

#12 Puh. Tack, jag blev nästan orolig.

Undra vilket som är billigast? om man beställer därifrån och från amhs=)
#14: Kostnaden för 20kg Vitalin från länkande butiken blir verkar vara 938 kr inkl. frakt. Priset från illertorget inkl. frakt hamnar kring 1300 kr inkl. frakt

Skulle det bli ännu billigare om fler går samman, eller skulle fraktkostnaden öka om man beställer t.ex. 40 kg Vitalin?

okej, men det va ju jätte bra=)