Sovplats
Hej! Jag funderar starkt på att skaffa en iller och vet i stort sätt allt om dem men det är en sak jag undrar bara, Om ni har nått tips som min iller skulle kunna tänka sig att sova i förutom en klädhög, vad sover era illrar i
Mvh Robin

Min kille sover lite överallt. Han har en korg som vi köpte på ikea ganska billigt och som vi fyllt med en kudde och massa filtar. Sen har vi en transportbur med en filt i och en annan transportbur med en hängmatta i. Men trots allt detta så sover han mest under våran säng, ovanpå våran extra säng. :)

**Är det värt att köpa en korg då eller ska jag låna en av en polare så länge o se vad den föredrar?
**

Du gör precis som du vill. Dom sover lika bra i en klädhög eller i en handduk mm. Men det är ju alltid roligt att skämma bort dom ;)

#3 mina illrar gillar att bita på korgen men de har billiga på ÖB 19:- kostar den minsta och den passar perfekt till en eller två illrar!
Annars kan man hänga en hängmatta i transportburen, kan vara populärt…
Hängmattan kan man köpa, eller göra själv, som jag har gjort här på bilden, en vanlig handduk som jag har gjort hål i hörnen & använt presentsnören i hålen.

**Är jättetacksamm för alla dem bra tipsen, jag prövar nog allt ihop och om inte annat så kan han ju få variera varje natt:)
**

vi har en go bild där vår iller deckade på min rygg när jag låg och sov:P.

#7 Jag har huuur många bilder som helst där både du och Lucifer sover.. :)
Mina sover oftast i sin lekbur antingen invirad i en fleecefilt eller i sin hängmatta annars blir det mest i en filt eller kuddhög på något mysigt ställe bakom en dörr eller brevid/bakom/under soffan :)
Som andra har sagt illrar är inte så kräsna och ofta sover dom just där man inte trodde det kunde vara bekvämt :P
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Mina illrar varierar sovplats hela tiden, så det är nog en smart idé att ha många små krypin. Ibland vill de gömma sig och sova tryggt, ibland vill de sova mitt på golvet. Jag har sovplatser i 2 rum, 2 på toan och kanske 3 i sovrummet. De sover som alla andra sagt gärna i hängmattan i buren, och det är rätt smart att lära dem vara trygga där för då är det enkelt när de måste stängas in där (på resa tex). Sen har de diverse illerkrypin, korgar och liknande med mjuka fleacefiltar i. Ett tips är att ha sköna filtar som de kan vira in sig i…
För tillfället är favvoplatsen min sambos täcke, som han under sommaren av nån obegriplig anledning slängt på golvet vid sängens fotände. Nu sover båda illrarna inlindade i täcket… tydligen jätteskönt och mjukt… hehehe… Stiffler älskar även att sova på sin fårskinnspäls, som ligger på golvet i ett hörn. Så skaffa några sovplatser från början så kommer du se vart de vill sova sen.

#11> Sån där kattklös låda har vi med, och alba sover väldigt ofta i den… bara man har en skön filt däri som hon kan vira in sig i. Brukar va svårt att hitta henne däri för hon är så inlindad… Undrar ofta hur 17 hon själv hittar ut!!! :-P
#11 mina totalvägrar att ligga i den, dom bajsar i den!!! grrr
jag har oxå katt klösmöbel och den går hem hos alla tre. dom myser in sig i filtar jag har i krypinnen eller i hängmattan som hör till=)

#15> haha, vilken otur… du får totalsanera den och bädda med massor av mysfiltar, så kanske de ändrar sig?
#15 haha nej vad hemskt.. gör dom det även om du har filtar å sånt i?
haha, dom totalvägrar ligga i den om det är filtar där inne, och är det inget där inne coh skiter dom i den. grrr
Min sover under mitt täcke, eller allra helst I täcket. Annars är en tygpåse från ikea väldigt poppis. eller mina tyger som jag lagt ihögar där hon inte ska skita, som under akvariemöbeln eller under bokyllan/sängen. Det funderade jättebra på min tös och nu sover hon på sina olika ställen och bajsar enbart i lådorna. <3
Itchi är skum och sover under byrån. Hårt men han verkar gilla det :/

Tackar så mkt för alla svar men jag fick en iller igår och den har hittat sin plats i hemmet o det är under kylskpet

#24 bilder på illern/valpen?
#24 se bara upp så att den inte kan fastna, eller ta sig bakom kylen å skada sig. Mna lyckades så jag fick säkra med hönsnät på min gamla kyl
härhemma sover mina helst i mopphinken, deras 4 vånings illerhus eller i deras nytillverkade sovpuffar ;)
nu vill vi se valpis bilder!

Har kollat så att hon inte kan skada sig på något
Och bilder kommer inom en snar framtid^^
det hoppas vi att det gör :)