Iller iFokus

Iller

Etiketterleksakersovställenburarrum
Läst 1117 ggr
LinLin
0

Bur?

Ni som har såna där riktigt stora coola burar, var har ni köpt dem? Har sökt på nätet men hittar inget som duger åt mig Flört Vet inte heller om jag vågar beställa från utlandet.. ja, mer än Sverige alltså.. Men finns det nåt ställe som är känt för att vara pålitligt så är det ju inget problem.

Faxlin
0

Hur ska buren vara för att vara cool då? Så att jag inte sitter och tipsar dig helt fel ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

LinLin
0

Hehe… ja, svår fråga. Men via en annan tråd (Handla illersaker på nätet) här så hittade jag min "drömbur" Glad www.ferretpalace.com/cart/index.php?act=viewProd&productId=112

Någon som har erfarenhet av den siten? Så man vågar beställa därifrån…

Faxlin
0

Har ingen erfarenhet att handla därifrån. Men någon annan kanske har. Buren såg mysig ut. Men frågan är om du inte kan köpa en bur i den stil jag har för att få den lika mysig. Den kan du köpa genom STIFs lokalgrupp Skåne nämligen.
Nu vet jag inte vad de tar för buren men kan höra mig för om du vill.
Jag ska försöka fixa ett kort på min bur också om du vill det.

Audiatur et altera pars

Linda
0

Vad ska du ha buren till?

-Man får väll inte stänga in dem i burar-eller?

-Eller är det vid utställning etc?

Therese-jhfd
0

Linda - Du har helt rätt i att illern inte är ett burdjur.

Men många har burar till sina illrar ändå. (Givetvis står burdörren alltid på vid gavel). Man inreder dem lätt med div hängmattor, filtar osv och så blir det illerns egna lilla krypin. Flört

Dessutom är en bra stor bur praktiskt att ha när man tex är på utställning.

Mvh: Therese

LinLin
0

#5 Det är precis det jag skulle ha buren till. Och när jag städar.. jäkla pälsmonster till att hänga på dammsugaren Räcka ut tungan

ÅsaF: Jo, gärna, det skulle vara snällt Glad  Den här som jag kollat på kom ju från USA så plus priset (ca. 160 euro) så måste man ju betala för frakten som inte kan bli speciellt billig eftersom den nog är rätt tung Fundersam

-eM-
0

Therese: Var köpte du din bur? Den du och flera hade på Yran. Jag vill ha en sån och har sökt den på nätet men den finns ingenstans..

Linda
0

Okej

Faxlin
0

-eM- menar du den höga svarta buren. En likadan som Nea hade, hon med den häftiga inredningen i som finns med bland yran bilderna?

Audiatur et altera pars

-eM-
0

Japp, precis en sån, har inte du också en sån bur Åsa?

Nea
0

eM: Buren går att köpa genom STIF:s loklgrupp Skåne.

LinLin
0

#7/#9/#10/#11: Vill haaaa! Skrattande

Faxlin
0

Jo -eM- en sådan har jag också. hihi

Audiatur et altera pars

LinLin
0

Men den "stora" frågan… vad kostar den? Och exakt hur stor är den..? Jag har ju inte sett den i verkligheten..

Nea
0

Nu har jag förhört mig om buren. Buren kostar 2200kr och beställs genom STIF:s lokalgrupp Skåne. Vill man få den skickad till sig tillkommer frakt.

Buren är ca 1,5m hög, 58cm djup och knappt 1m i bredd.

Faxlin
0

Kan mäta den i morgon. Jag vet inte vad Lg Skåne tar. För jag köpte min för flera år sedan.

Audiatur et altera pars

-eM-
0

Okej, tack Nea. Den ska jag ha med våld! Kanske någon skulle vilja ta med en sådan till mig om jag kommer på Scandinavian ferret?
Oskyldig

Faxlin
0

Ja 2200 är ett bra pris. Billigare än vad jag köpte den för. ;-)

Annars kanske du kan få den vid Iller Thriller -eM-, om du tänkt dig dit. Jag vet att dit kommer det folk från Lg skåne i alla fall. ;-)

Audiatur et altera pars

LinLin
0

Vill också ha Glad Men hur funkar det att beställa från STIF då? Jag antar att det inte spelar nån roll om man är medlem eller inte (jag är inte).

Faxlin
0

Jag vet faktiskt inte om man måste vara medlem för att få handla. Jag tror inte det. hihi
Men vi får höra med Therese när hon kommer in, hon är ju med i Lg Skåne. Hon kan säkert ge bra svar på alla funderingar.

Audiatur et altera pars

-eM-
0

Vääääntaaar..

Therese-jhfd
0

Hihi… Jag är sent på det som vanligt verkar det som. *fniss*

Vem som helst är välkommen att handla från lokalgruppen. Man behöver inte vara medlem. Glad

Mvh: Therese

Faxlin
0

Jasså är du vaken nu Therese?Flört

Audiatur et altera pars

Therese-jhfd
0

Knappt… Generad

Faxlin
0

Skrattande

Audiatur et altera pars

AmmiG
0

#0 Buren går även att beställa hem hos en del djuraffären. Jag har haft en och den köpte jag gm djuraffären. Har för mig, att Amhs oxå kan ta hem den.

Faxlin
0

Jag beställde så för 6 år sedan Ammi. Jättedyrt om man jämför med Lg Skåne.

Audiatur et altera pars

Shelby
0

Man kan köpa en större fågelbur och göra egna "plan" själv. Annars kan man köpa råttburar, men de brukar vara dyra, med tanke på att de e plan, matskålar och div. annat som tenderar att ingå…

Faxlin
0

Fast hur stora är råttburarna då?

Audiatur et altera pars

Shelby
0

de finns i olika storlekar, med "papegoj-burarna" e större, skulle jag köpa en nu skulle jag köpa en papegojbur

-eM-
0

Therese: Ska du på Scandinavian Ferret? Oskyldig

Therese-jhfd
0

Nope, men jag skall på illerThriller. Flört

-eM-
0

Ingen från Skåne som ska på Scandinavian ferret?

ferretgirl
0

jag har en sådan där "cool" bur som du skrev, har 2 tom. Den ena är köpt begagnad av en kompis som hade iller tidigare men som av någon anledning inte skulle ha dom mer, gav 2000:- för den. Den andra buren är köpt ny via oss i STIF LG Skåne, kommer inte riktig ihåg vad jag gav, men jag tror att det var 2500:- eller så. Vi kommer troligen att ta in nya nu i vår som kommer att var till försäljning, vet inte hur många vi beställer, så man måste vara snabb. Dom 10 vi hade förra året såldes på väldigt kort tid, det samma gällde våra hagar. Har tyvärr inga bra foto på dom, men jag ska försöka att ta några och lägga ut.

Trollet

Faxlin
0

Trollet, vem har hant om era försäljnings saker? Så man vet vem man ska prata med?
Mvh Åsa

Audiatur et altera pars

-eM-
0

Trollet: Skulle vara jätte snällt om du ville lägga ut en bild. Duger den så beställer jag en direkt!

LinLin
0

Hoppas på svar både på #35 och #36

Therese-jhfd
0

Det är Camilla Bruhner som har hand om försäljningen. Henne når ni enklast via e-post: c.bruhner@oretel.net

Jag tar en bild på min bur ikväll och lägger ut.

LinLin
0

Det är det?? Jag mailade henne förra veckan men har inte fått nåt svar än, trodde jag skickat fel..

ferretgirl
0

Ska ni beställa burar, hagar eller andra iller grejer som inte Anette säljer, så ska ni kontakta vår kassör i Lokalgrupp Skåne, Camilla Brunher på hennes mailadress som är c.brunher@oretel.net. Ni kan också sms:a eller ringa henne på mob nr  0702-702574, men tänk på att ni inte ringer alltför sent. Men efter 18:30 då hon sällan är hemma från jobb innan dess.

Trollet

LinLin
0

Någon som vet om hon varit bortrest eller nåt liknande? Har inte fått svar på mitt mail och om det inte helt enkelt är så att jag skrev fel mailadress så tycker jag det är jäkligt otrevligt att inte svara…

AmmiG
0

Har du inte kvar mailet i mappen för "sända" mail, så att du kan kolla vilken adress du skickade till? Du kan ju även prova att skicka ett nytt mail, ifall du skrev något fel.

Faxlin
0

Jag tror inte Camilla struntat i att svara, låter inte som hennes stil i alla fall. Om du vill kan jag försöka få tag i henne. Skulle i alla fall ha mailat henne för typ två veckor sedan eller något i den stilen.
Vet att hon jobbar rätt mycket och har barn så det kanske inte blir så mycket tid vid datorn då. Testa annars att ringa henne. Camilla är en trevlig tjej att prata med, jag lovar.
Mvh Åsa

Audiatur et altera pars

klarsferrets
0

Jag har pratat med henne i förra veckan så hon är hemma . Prata just om bur  jag satte upp mig förra året på hennes lista . Man måste nästan vara c:a 10 för att det ska löna sig att ta in dom är jätte dyra i frakt .

tänkte beställa en tjälv men fick betala lite över 2500 kr bara i frakt så då väntar jag heller till Camilla får i hop en stor geupp så dom kan beställa hem.

LinLin
0

Ammi: Skickade från min hotmail och då sparas inte mailet. Men jag skickade igen igår så jag får väl se Glad Ska försöka minnas att ringa annars…

AmmiG
0

Hoppas det går bättre den här gången. Är det en sådan bur som jag tror det är, då är det en bra och praktisk bur. Det fanns en med kamoflagefärgad inredning på Yran.

LinLin
0

Japp, det borde vara precis en sån. Men nu fick jag svar iallafall Glad

Twigg
0

men… hur stora brukar burar vara btw? :*

och VART har ni köpt dom? :o

tessa
0

#38: hoho Therese, skulle gärna vilja se en bild på denna bur som alla pratar om.. Flört

- Om du har alltså.. =)

Faxlin
0

Har mätt min bur den är:
64 djup
94 lång
117 hög.

Bild kommer strax. hihi

Audiatur et altera pars

domiino
0

hmm jag o mamma har gjort burar av ivar hyllor från ikea..jag har en hörnhylla som jag har gjort om o mamma har en vanlig 50 ivarhylla.. lite fantasi så går allt. :D

Twigg
0

ooh, smart! :D har du någon bild på den? :*

Men du, Åsa, vart har du köpt din?

Faxlin
0

#52: Jag köpte min genom en illerbutik som fanns på nätet förrut. Tyvärr har de lagt ner nu. Men det är samma bur man kan köpa genom lokalgrupp Skåne. Och dessutom billigare där i dagsläget än vad jag betalde för min för fem år sedan.

Audiatur et altera pars

tessa
0

Åsa: Tack för dina mått! men - väntar fortfarande på bild.. Räcka ut tungan

Nea
0

Nedan är en länk till en bild på buren ni pratar om. Den är tagen på illeryran. 

http://www.iller.ifokus.se/ShowFile.aspx?BinaryId=da270449-3304-45ba-94c1-aa95b9be9496&Filename=Bilder%20005.jpg

Nea
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En ljusare bild på samma bur. Fotot har jag tagit.

Madde
0

Jättebra bilder NEA. Man kan verkligen se hur buren ser ut. Skrattande

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Nea
0

Tack madde.Skrattande

tessa
0

Håller med Madde, tack Nea - jättefin bur du har! =)