Iller nr2?
Jag skaffade min lilla Thea för ett år sedan och nu funderar jag och min sambo om att skaffa en till.
Men vi är rädda för att hon inte ska bry sig om oss om hon nu får en kompis att leka med. Hon kommer kanske förändras som tex, följer efter en vart man än går, hon kanske inte leker med oss längre utan leker hellre med sin nya kompis, kommer inte fram till en och vill bli klappad….
Jag vill skaffa en kompis till henne så hon inte är ensam om vi är borta/jobbar.
Behöver hjälp från er om er iller förändrades när ni köpte er andra iller :)
Illervalparna är snart leveransklara och vi vet inte hur vi ska göra, såklart vill vi ha en till, men lite frågar innan man skaffar en till :P nm
Vi tog hem en illervalp till våran andra iller i somras och det har funkat bra 🙂
I vårat fall så vill illrarna hellre leka och springa efter oss än att leka med varandra, så vi är fortfarande prio 1 när det kommer till det! 😛
"I am definitely a mad man with a box." - 11th Doctor

Ni kommer alltid ha lekar som gör er speciella, precis som att ni inte kan leka som en annan iller kan =)
Det blir oftast som 2 olika relationer. Lite som med pojk/flickvän och kompisar. Det ens utesluter liksom inte det andra utan man vill ha både och! Det är du som människa som öppnar dörrar och skåp, bjuder på godis, klappar och kelar, och leker människolekar! Du kommer alltid vara intressant på de områden en annan Iller inte kan fylla, precis som en iller fyller en funktion som du som människa inte kan fylla. Jag har aldrig upplevt att illrar skulle tappa intresset för mig som människa när de får en illervän. Vi fyller helt enkelt olika funktioner :)
Sajtvärd på Iller.ifokus