Blir så förbannad
Jag ringde upp Sonia som jag hade köpt Groggie av alldeles nyss. Dom hade lovat mig att skicka papper så att jag kunde göra en egen stamtavla på groggie och papper på vaccination.
Jag vet att det var fel som vacinerade med, men jag vill ändå ha papprerna på det. Och sedan tror jag inte stamtavlan är den bästa på honom, men jag vill veta så mycket som jag kan om hans släkt iaf!
Så när jag ringer så svarar sonia och jag säger att jag vill ha papprerna, då säger hon något som jag inte hör så bra, typ att jag är oförskämt eller vad det var =/ och säger att jag jag ska prata med hennes dotter som ägde mamman till groggie.
Så när sonia ropar på sin dotter så skriker dottern att jag kan dra åt helvete i bakgrunden, för att hon ska gå. Men sonia ger mig iaf nummret hem till henne, så att jag kan ringa senare.
Fy fan vilka männiksor säger jag bara. Ringde dom dessutom när jag märkte att groggie var väldigt förtidigt tagen också och sa att med räkningen när han är född jag jag fick honom så stämmer det inte med veckor hur gammal han ska vara när han ska lämna mamman, dom försvarade sig med då att säga, att dom själva fått barn, så att dom var så förvirrade! Usch, är så färbannad!!!!
Det är ju inte heller så att man precis jublar av att ringa dessa hemska människor igen!!
usch va tråkigt. Men du tar upp en viktig punkt. det är så viktigt att det känns rätt med den uppfödare man köper valp av. att man får bra kontakt och vet att man kan ringa närsomhelst. Det är grundläggande.
tråkigt att det inte visade sig vara så för din del :(

Nej usch, så frukansvärt! Håller med sarae, det är otroligt skönt och viktigt att kunna ha kontakt med uppfödaren om vad som helst, när som helst.. så synd att du och groggie inte verkar få det :( Vilka människor!
Ja, det är jätte tråkigt, jag blir så förbannad på henne! Och när jag förklarade varför groggies bror hade dött, pga av fel vaccin (mot hundar) så blev hon förbannad på mig att jag anklagade henne =/

Va hemskt, tycker att dom borde kunna ställa upop med det…det är vell det minsta dom kan göra tycker ja. Förstår att du är väldigt arg och less nu=/
ja, jag vet inte heller hur man fixar en egen stamtavla, papprerna hon kommer skicka (vet inte ens vad det är) dom ska hon väl ha tillbaka också? det är väl hennes papper på en an hennes illrar?

Men gud, det verkar som att de helst inte ska handskas med djur överhuvudtaget om de gör sådär! Först gör de ett sånt fatalt fel, sen stöter de bort de som vill hjälpa! 
Det finns säkert nån här inne som har koll på hur man gör en stamtavla, som kan hjälpa dig när du fått papperna!
#6 stamtavlan får man genom att antingen skicka in uppgifterna till stif eller siv
#3 vilket vaccin fick han?
antagligen nobivac? det dör inte en iller av, men antagligen fick han en anafylaktiks chock till följd?
okej, men vad är det för papper jag får av henne, om jag nu får några?
nej, det borde dom inte, man tycker syd om djuren som finns där hemma nu.
#9 antingen så e det hemmagjorda stamtavlor, eller så har hon kanske reggat sina illrar i nån förening å har då riktig stamtavla. då skall du i så fall få groogies egna stamtavla. men tyvärr tror jag inte att denna "uppfödare" har det. förvänta dig snarare mamman å pappans namn å kanske nån mer släktin g på ett litet papper. då blir du inte besviken iaf ;)
jag antar att hon gjort en egen på sina djur, det oroar mig bara hur hon parat sin hona, men vilken hane lixom. men mamman till groggie var mycket gammal iaf, det är det ända jag vet. jag hade iaf hoppats på lite information. Jag skulle göra min egen sa hon iaf.
Dessutom så kom groggie med öronskabb till oss, när jag ringde och sa det så fick jag också skäll för att det kunde inte rå för om hennes katter hade det och gav illrarna det. Jag föröskte att förklara då att jag inte påpekade det dumt, utan tyckte hon skulle kolla och behandla sina djur. Gaaah !!

Ja , Idioter finns det gått om …

#12 tycker hon borde va tacksam att du ringde och berättade så hon fick veta att hon hade det hos djuren..vissa blir inte glad för nån hjälp överhuvud taget verkar det som*irreterande*
försökte att ringa dottern och se vad hon säger, pappa sa att om hon ber mig dra åt helvete igen så kund ejag säga att då ska det blir en rättlig åtgärd på det här. Eller så åker vi dit.
Är så förbannad. Men någon som vet varför dom andra ägarna till hennes gamla illrar misstänker inavel?

Stackars dig! Låter som du har blivit ordentligt blåst. Hoppas ändå att du och Groggie kan få det bra tillsammans. Det är ju ändå inte han som gjort fel.
Jätteviktigt!!! Om du köper en valp i framtiden, så ska uppfödaren finnas där när helst du behöver, som en seveneleven om du har problem eller frågor. Lyssna tlll din magkänsla när du pratar med en uppfödare, och om det inte känns rätt, så skit i det!
Jag gör samma sak, om jag känner att vi inte får kontakt så säljer jag ingen valp, Thats it!!!!
ja, det är tråkigt, hon svarar inte för mig nu heller. funderar på att ringa dolt om hon inte svarar för riktnumret eller något sådant skit =/ men papprerna ska jag ha!!
men va det inte dessa ägare som hade sofiablombergs evelina oxå?
jupp, det är det.
ja sofia får helöler inte sina papper på evelina skickade. jag har inte pratat med henne senaste dagarna men sist hade dom fortfarande inte skickat papperen
nej, hon sa det till mig via gästbok, det är sjuk. men jag ska ha mina pepper, så är det bara. dom har lovat mig dom, även om det kanske inte står något vettigt i dom så ska jag ha dom som odom lovat!
De kanske är medvetna om felen (?) och inte vill att det ska bli offentligt? Finns ju de som vet om att de gör fel men fortsätter ändå…av tanklöshet kanske.
ja, men precis. antaglgen är det något sådant, eller så har hon kastat dom för att hon "är så virrig pga av fött barn!" =/ men jag ska ha dom!
Ja det verkar ju som att det kan vara inavel. För alla hanar va ju okastrerade och honorna också. Men jag va iofs inte där.
ja men finns det ingen som bor i närheten som kan hämta papperen då?
vi ska åka och hämta pepper om jag får tag i henne och hon säger att hon inte tänker skicka dom. Okej, jag var inte där heller eftersom dom var påvägen till södertälje och jag fick honom hemkörd nästan.
men har hon lovat om papperen ska du ju ha dom. för när sofia ringde sonja hemmifrån mig så sa hon att papperen skulle bli skickad med mera
det sa hon till mig också. men ej fått några =/
ursh jag blir så arg av att läsa detta men hoppas det löser sig för er. ska gå och fika lite nu
ja, tack så mkt!:)
Åk dit? Kanske enda sättet?
jupp, vi ska det om dom inte svarar och säher att dom ska skicka det.
bullshit är ju det bara om att dom redan skickat det
jo, det är klart. men söger dom att dom skickat så vntar vi några dagar och sedan åpker om vi inte får hem dom. Men har inte fått tag i dom ännu.
nu komk jag fram, men det var till fel person, inte hennes dotter. SÅ att hon gav mig FEL nummer!!!