Iller iFokus

Iller

Etiketterfodergodis
Läst 688 ggr
skrollan
0

illermat

Jag har för mig att jag läste i någon tråd om att vissa djuraffärer kunde beställa hem en viss foder som illrar ska kunna få äta. Någon som vet vad det är för foder?

Illercafe
0

Är det Totally Ferret du tänker på?

Om du vill så skickar jag gärna provpåse till dig.
Mvh
Liselott

babsan
0

dom här i södertälje har menu å duoferret bara :S han vill inte beställa hem tottally ferret för att det bara är jag å dandeli som köper illerprylar där =(

Illercafe
0

Vill dom inte beställa hem TF så kan ni beställa det genom TEBA, det kostar 79:- upp till 20 kg så är ni några som kan gå ihop så är det bra.
TEBA sätter även ut vilka återförsäljare dom har ute i landet och det kommer nya hela tiden www.teba.nu

sarae
0

jag betalade 39 kr för frakt för 7,5 kg ;)

skrollan
0

#4 det var billigt sara, är det från teba du beställer då?

#3 ja, men det är nog det jag tänker på. jag tänkte höra med en djuraffär i södertälje syd, det var därför :) Men det är en bra hemsida.

#2 okej, vad dåligt. Men det var inte det jag menade, det ska inte vara ett bra foder för iller har jag hört. Men då kanske vi kan beställa och din kompis tillsammans och dela på frakt. Vad är snuffe och bab´s nu?

sarae
0
skrollan
0

hur länge räcker en sån påse för dig sara? Är det bara det som du ger dom eller blandar du med något annat? =)

Det blir inte dyrt, en säck på 7,5 kg och med frakt ´blir det bara 500 lappen typ.

sarae
0

jadu det vet jag inte ännu…köpte den för 2 veckor sen. men jag blandar med orijjen och vitalin just nu. å sen har jag 4 pälsar. men det bör räcka rätt länge.

skrollan
0

okej, jag har ju bara hälften illrar än dig :) Vart beställer man orijjen? =)

sarae
0

#9 det köper man i välsorterade djuraffärer. du kan hitta återförsäljare här: www.orijen.se

skrollan
0

Okej :) Nu har jag två foder som jag ska kolla om affärerna kan ta hem :)

sofie
0

Nån som vet om Hagsättra zoo skulle börja ta in Ferret Complete och vad det kommer att kosta där?

emoflickan
0

Sofie, jag ska höra med Jonas, han skulle dock höra av sig om det blev aktuellt, det lät dock som om det skulle bli det. Priset bör bli detsamma som det var förut, jag tror att 7,5 kg säckarna låg under 500 lappen. jag vet inte om han skulle ta in 20 kgs säckar oxo eller bara upp till 7,5 men jag ska höra med honom, kan ta en tripp dit nästa vecka :)

sofie
0

Okej toppen :) Iofs kostar 7,5 kg säckarna 300 kr för oss om vi köper från Åland. Men kan va bra att veta att det finns att få tag på lite närmare :)

emoflickan
0

Mjo, men då är det ju färjekostnader oxo *flin* ;)

sofie
0

#15 Hahhaa jo men vi tar ju med Kola så  eM får träffa henne :) Och färjekostanden är bara på max 150 kr.

emoflickan
0

hehe jo det är klart :) är det inte dyrare att åka över? det var inte dyrt alls ju. man kanske borde ta ett tripp till åland nån helg =)

sofie
0

Nej förut kosta det 90 kr bara. Med bil+ fem pers :)

skrollan
0

gud vad billigt, såna fall är det värt att åka tillåland och handla mat till sina älsklingar :)

sofie
0

Ja men man kan inte bara knalla in i en djuraffär och handla maten. Man måste beställa det innan och det är nog bara ett ställe som tar hem det.

skrollan
0

aha, okej. dåligt att dom inte har det så här då.

sofie
0

Dom har haft Ferret Complete i sverige men slutat ta in det. Och samma sak blev det på Åland. Men då är det ett ställe som är så snälla att dom tar in om man beställer innan.

skrollan
0

jaha, det är så det ligger till :)

LeeLoo
0

Våran zoobutik tar hem ANF eftersom de har andra sorter, alltså ANF gör även katt & hundfoder! Tyvärr så är påsarna små & dyra. Vi har försökt att få dem att ta in andra sorter men utan resultat.

Så vi brukar beställa från Zoobutiq på internet eller amhs då de har 7,5 kg säckar vs. 10 kg beroende på vilken fodersort du väljer.

skrollan
0

okej :) ska kolla med granngården:D