Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 362 ggr
kredka
0

försvinnande tråd

Hej, det fanns en tråd här om illerboken som gick ut nyss, jag skrev i den tråd men efger någon timme efter mitt inlägg har tråden försvunnit… vad har hänt?

Välkommen till ferretplanet.se :)

VeronicaKahlbäck
0

Hej! 

Jag hade missat den helt när den först publicerades men tyvärr är det inte okej att marknadsföra produkter/tjänster på iFokus om man inte betalar för reklamplats. Visst undantag finns för exempelvis hobbyverksamhet men efter värdavtalen skrevs om blev reglerna mycket hårdare.

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

kredka
0

Åh just det ja, så var det :) har faktiskt inte alls tänkt på det :) #1 tack så mycket för svar :) man blev lite konfunderad när man plötsligt hade inte access till tråden.

Välkommen till ferretplanet.se :)

Grodan
0

#1 Näe, det är sajtvärdarna som bestämmer själva hur de vill göra med reklam.

Det finns en svensk illerbok! Och den kan vi inte göra reklam för här? Känns tråkigt

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Zmellda
0

Fast är det inte ok att typ skriva vad den heter men kanske inte länka? Jag menar det är ju inte Dominika som har skrivit den och hon tjänar ju ingenting personligen på att "göra reklam" för den? Förstår dock att det är en hårfin gräns det där. Vi måste ju ändå få rekommendera varandra bra grejer utan att det anses som reklam? Svårt

VeronicaKahlbäck
0

#3 Är du värd för någon sajt? Gå i så fall in och läs näst sista stycket i värdavtalet. Vid uppdateringen var det ganska livliga diskussioner kring det då det tidigare just varit väldigt löst och i princip upp till värden, ett förtydligande gick i alla fall ut där det var väldigt tydligt att vi inte fick tillåta gratis annonsering på forumet.
(I värdavtalet står det också att vi inte får dela innehållet om någon undrar varför jag inte bara klistrar in)

Grodan
0

#5 Jupp.

Tror du misstolkat vad som står i värdavtalet. Simpel reklam och rekommendation om varor är upp till varje Sajtvärd. Däremot att sälja annonsplats på sajten är det som tas upp i värdavtalet, vilket inte är tillåtet. Ifokus-teamet (ägarna) säljer själva annonser och vi får inte konkurrera om det.

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

VeronicaKahlbäck
0

#6 Jag tolkar tidigare diskussioner kring det som att undantaget är ifall det finns någon nytta för sajten med det, exempelvis Agria har en egen artikel här eftersom dom är dom enda som försäkrar illrar och intresset liggare i att få illerägare att just försäkra.

VeronicaKahlbäck
0

#4 Jovisst får man ge varandra tips även om det finns begränsningar där med lämplighet som att vi exempelvis inte gör reklam för buruppfödning.