Iller hane kastrerad sökes!
Som rubriken leder söker jag en kastrerad iller hane! Kontakta hanna_lundqvist@yahoo.se om du säljer. Jag bor i Uppsala/Almunge. Skulle kunna hämta i Stockholm.
Söker du specifikt efter en kirurgiskt kastrerad hane eller en som är kastrerad med implantat? Implantat främjar illerns hälsa men kommer behövas göras om med jämna mellanrum= illern kommer gå i brunst ca vartannat år och kräver då ett nytt kastreringschipp/implantat.
Sajtvärd på Iller.ifokus
Om jag ska ha två hanar måste de vara kastrerade då? De ska bo med 4 katter :-) #1
#2 man kastrerar i regel alltid hanar pga deras lukt annars. Men det spelar ingen roll om det är med implantat eller kirurgiskt när det kommer till lukt och beteende, men det är inte alltid 2 okastrerade hanar i brunst funkar med varandra. Inte heller säkert att illern/illrarna funkar med katterna men det beror mer på individ, både vad gäller Iller och katt.
Sajtvärd på Iller.ifokus
Såg på din profil att du har råttor.
Tänk på att illern är ett rovdjur och det kan stressa både råttorna och illern genom att dom känner lukten av varandra.
Och i dom flesta fall, vågar kaaanske säga alla så kommer illern försöka ha ihjäl råttorna om den får chansen.
Det som överhuvudtaget är värt att göras, är värt att göras bra.
Hon skulle sälja sina råttor för de e mkt plugg i skolan o hennes föräldrar ska skiljas. Men en iller e betydligt mer krävande än en råtta.
Det är både jag och mina föräldrar som vill ha iller. Råttorna skulle vi sälja eftersom det är mycket plugg osv.
Iller är ju inte riktigt vilket djur som helst. Det kräver en hel del omställning i familjen och ofta ommöblering, skor på hatthyllan, toalådor lite var stans, bajs och kiss på golvet trots toalådor, aldrig lämna några gummiföremål framme och så förstås den sociala biten, att det funkar mellan er alla och katterna. Råttor kräver förstås sitt också, men Iller kräver mycket mer av hela familjen. Börja med att hälsa på någon med Iller, hela familjen så ni verkligen får en känsla av hur dom är i sitt hem :)
Sajtvärd på Iller.ifokus
Det ska jag #7 :-D

Ja måste du omplacera råttor pågrund av mycket plugg så du har lite tid kan jag säga att iller kräver 10 gånger mer
Men… Råttorna jag säljer bor hos mamma! Iller vill min pappa ha så det är hos pappa …