Iller iFokus

Iller

Etiketterfodergodis
Läst 753 ggr
sarae
0

Framsteg på köttfronten

ikväll har både rickie å molle gluffsat i sig lite kyckling vinge, även buffy smakade lite, Annars så håller sig buffy å stitch (!) numera till kycklingfilebitar i laktosfri grädde å lite annat jox.

men det e stora framsteg med tanke på att ingen av dem åt kött innan, å alla mina tidigare försök har varit förgäves ;)

att man kan bli så glad av att se dem sitta å mumsa på slemmigt kött ;)

Gustav-o-Linda
0

Jag ger mina 2 altid kött. Men vad dom gillar mest är lax . Då kan man knappt hålla dom sams :)!

Jobbigt när jag kom på dom att hamstra all mat, men när jag kollade i morse hade dom ätit upp hela gömman, som tur är !

Kul o se dom äta lax :).

anetka
0

Jag blir också jätteglad när mina äter kyckling. Det är liksom "riktig" mat.. =)

Gustav-o-Linda
0

Kyckling e oxo en hit :)

cannaydia
0

Kul att de börjat inse att de är rovjur som faktiskt ska äta kött och inte torrfoder ;-)

Glad att mina ser köttet som något naturligt och jag skulle bli förvånad och rädd att något skulle va fel en dag mina slutar äta kött me tanke på att de glufsar i sig det varje dag…

sarae
0

#4 det måste vara underbart! vi kämpar vidare här hemma…drömmen är ju att nästan kunna gå över helt på en naturlig diet men det lär dröja

Robinsnel
0

Ja, här hemma käkar tuva o milton en varsin kycklingvinge om dagen nu, ben o allting "försvinner".. :D

Riktigt skönt med tanke på att jag nog har en bra bit kvar med milton innan jag får hans förtroende att skrapa tandsten på honom…

Jag vet ju att de råa benbitarna inte ska va nåt farligt för matsmältningssystemet, men jisses ibland består ju avföringen av enbart rätt sora benbitar… :/

skrollan
0

vad köper ni för kyckling? bara rå kyckling som ni skär upp i bitar innan ni själva kryddar och ställer in i ugnen eller? ;)

sarae
0

#7 frysta kyckling fileer å vingar har jag kört med. men försök köpa svensk kyckling

skrollan
0

okej, ska jag titta efter, vi brukar annars köpa redan grillad och klar i affären, lata vi är. fast jag har ju förståss fryst okryddad kycklingklubbor i frysen ;) kanske ska ta fram oich tina :D

sarae
0

#9 vingar e bäst  att börja med eftersom klubbor har tjockare ben å kan vara svåra för den ovane illern att gnaga igenom. men kylckingen skall alltså vara rå och okryddad

skrollan
0

okej, men det finns alltså ben som vi inte kan se och peta bort som illern kan gnaga igenom?

sarae
0

#11 en kyckling klubba är ju i stort inte mer än ett stort ben med lite kött på.

hur menar du ben som inte vi kan se?

skrollan
0

att illern kan ha svårt att gnaga igenom ben på¨en klubba som har tjocka ben, tänkte då om dom gör det på vingen. jag är trögfattad ;)

sarae
0

jo en vinge e lättare att gnaga igenom då benen e mindre å smalare. på klubban e det betydligt tjockare. men en iller kan gnaga sig igenom en klubba…men man bör nog vänja dem sakta

skrollan
0

okej, jag trodde man skulle få sitta och få bort vareda luiten flisa av bem för det var super farligt. =/

sarae
0

#15 nej, benet e jätte bra för illern (så länge det e rått!) det ger dem riktigt bra tandmotion. så det ska du inte pilla bort.

skrollan
0

jaha, då fick jag lära mig ännu mera , tack :D

AlbaStiffler
0

råa ben är ok att äta. men kokta ben är mycket dåligt! Gäller för alla ben tror jag.

skrollan
0

okej, intressant! :) då förstår jag varför jag skulle börja med vingar att ge dom:)

AlbaStiffler
0

Råa ben är "mjuka", men så fort de koks så blir de vassa. Gäller även för ben till hundar, och då framför allt fågelben samt grisben!

skrollan
0

aha, tack:D