Råd och tips!
Hejsan!
Nu har det äntligen blivigt dags för mig att skaffa en liten valp! Och då jag är HELT ny inom djurarten iller så vill jag ha MASSA tips och råd från er som är vana. Allt från vaccination till Utställningar!! Kanske hur en vecka med iller ser ut för er? Skriv gärna ett veckoschema och skicka över, tror det kan vara till STOR hjälp. Gärna hur ofta ni vaccinerar m.m.
Hoppas på MASSA tips och råd;)
Ha det underbart Mvh Nathalie

Mitt tips är att läsa på så mycket som möjligt innan du tar hem en valp. Sök på nätet och läs artiklarna på den här sidan. Det underlättar att veta en del innan man får hem sin päls, det är ganska mycket man behöver veta. Besök gärna någon som har iller för att få en uppfattning om hur deras vardag funkar.. Lycka till! =)
samma som 1. läs mycket. Denna sidan är jättebra! Står om allt, och finns det något man undrar är det bara och skriva. Svaren rullar alltid in ;)

Kul Natalie att du ska ansluta dig till oss trogna illerfantaster. Här på forumet kan du få hjälp med det mesta. Händer något akut, titta in här så får du snabbt hjälp. :-)
Varifrån får du valpen ifrån? Hoppas du valt en bra illeruppfödare, det tjänar man oftast på… Se till att illern är vaccinerad och chippad samt har en stamtavla. När valpen kommer hem, ta med den till veterinären och kolla om öronskabb, verkar vara rätt vanligt att illervalpar har öronskabb. Öronskabb behandlas med Frontline, finns massa info om det här med på forumet om du söker på öronskabb tex. Du kan räkna med att din iller får öronskabb ett antal ggr under sitt liv…hehehe… Annars är det bara att köra på… Lycka till!
#3 rättning; stronghold e bättre än frontline ;)
åhh vad kul. Det är mycket spännande och mysiga djur!

#4> Jo jag vet, blandar av nån anledning alltid ihop dem. *senil* Tack för att du har ögonen öppna!