Iller iFokus

Iller

Etiketterskötselbeteendeuppfostran
Läst 254 ggr
eerikabergstrm
0

Gnager på allt, varför?

Hej! en av mina ♡sötnosar har plötsligt börjat gnaga och tugga på alla möjliga sladdar och liknande material, tillomed tv-dosan hehe:) vet att många illrar gillar att tugga på sånt men ingen av dom har nånsin brytt sig eller försökt förr och nu försöker hon så fort hon får chansen. någon som vet vad detta kan bero på? kan de klia i tänderna på dom på något sätt? och finns det något ätbart man kan ge som går att tugga på ett tag:) inte kött eller ben alltså utan något segare:)

JossanH
0

Jag har en Iller som är fullkomligt galen i små gummiknappar så våra fjärrkontroller är inte dom snyggaste ;) man glömmer sig så lätt. Är det vanliga sladdar eller speciella sladdar som är mer gummilika i materialet? Jag säger att man helt enkelt får anpassa sig. Illern har helt enkelt funnit ett material som den älskar att sätta tänderna i och då är det svårt att lära av så man får helt enkelt försöka hålla allt sådant ifrån istället och hoppas att det glöms bort med tiden.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Animustassar
0

Hur mycket leker du med illrarna? Dem är ju så intelligenta så kan tänka mig att dem blir uttråkade fort ge dem en ny leksak, hitta på en lek med dem och se om dem lyckas glömma bort sin "nyya" sysselsättning… Är elakt att smeta på lite stopp och väx på sladdarna???

// Jenny and the tassiliciousCool

Mixxy
0

Smörj allt hon gillar att bita på med citronsaft, då är det inte lika gott längre ;)