Illerns tarm
Man får ofta höra att illerns tarm är väldigt kort, men hur kort? Min lilla kille har nu två kvällar i rad rusat upp och hucklat men det har inte kommit något kräk. Nyss så skulle han bajsa och när han var klar så såg jag att ett av mina hårstrån stack ut ur hans rumpa med bajs på. Jag tog bort det med lite papper. Det jag undrar är ifall han kan ha råkat få i sig ett av mina hårstrån och det har stört i hans hals? Men är hans tarm så pass kort att det kan vara så? Han äter, bajsar och kissar helt normalt. Han har dessutom varit lika vår-busig som vanligt.
Inget mörker är så långt att det inte följs av gryning.
Vad jag vet så spyr inte illrar bara väldigt ytterst sällan:) de med ditt hår beror nog på längden av ditt hår med:)
Förstår inte riktigt vad du menar. Menar du att hårstråets ena ände va i halsen och den andra i tarmen?
That's a cat...Not a horse.
Det jag undrade är om tarmen är så pass kort att det är möjligt?
Beror lite på hur långt hår du har tror jag, men låter någon annan svara på tarmens längd hos iller :)
That's a cat...Not a horse.

#3 Nej, mag och tarmsystemet är flera gånger illerns längd.
Fortsätt hålla kolla så han är sej själv, äter, dricker och bajsar som han ska - det ska vara normala bajskorvar! (Är de smala, små eller lösa kan det ändå vara något som retar)
Det är fällningstider nu för många så det kanske är den gamla pälsen som åker in och retar?
För som någon sa så är det inte normalt för illrar att kräkas, det finns alltid en anledning.
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus
Jo jag vet att illar inte ska kräkas.. Som sagt så äter och dricker han som vanligt, hans bajs ser normalt ut och han busar som vanligt. När han "kräks" så kommer det liksom inget kräks utan det är bara som lite spott som kommer. Jag förstår inte, stackarn