Iller iFokus

Iller

Etikettförsäkringsfrågor
Läst 436 ggr
NathalieBjorkman
0

"Försäkring"Vad ska man ta?

Har läst mycket angående det med försäkring! Självklart ska jag försäkra, men vet dock inte med vilket försäkringsbolag?!

Ni som har illrar, vad har ni och vad trivs ni bäst med?

Hur ligger det i prisklass och sådant? Var inne på agria idag och kollade, och det ståd 515 kr per år, jag tyckte att det lät rätt bra, fast jag vet dock inte så mycket om det så kan ni ge några kommentarer om vad ni tycker?

Mvh Nathalie

elmo
0

Jag tror bara det är agria som har iller försäkring så där är inte så mycket att välja på.

ViktorMarina
0

Det stämmer, det är bara Agria som försäkrar illrar i dagsläget. Premien är kring 500:-/år, och då är din iller försäkrad upptill 10 000 kr.

Sara
0

Agria är som de ovan säger de enda som i dagsläget försäkrar illrar.

Om illern blir sjuk så ersätter Agria upp till 10 000:- om året efter självrisken är avdragen. Pris 515:- /år.

Livförsäkring gäller när din iller dör av olycka eller sjukdom och inget finns att göra för att rädda den. Pris ca 150:-/år. Krav är att illern är chipmärkt. Du livförsäkrar din iller för samma summa du köpte illern.

Sara

TottsiGirl
0

Tror jag betalar 650 kr st för mina små men då är dom både veterinär och livförsäkrade :)

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

skrollan
0

agria är bra, tycker jag än så länge ;)