Idag-operation storstädning.
To do:
Städa lekstugan (skrubba golvet)
Fixa en till bajslåda (de har bara en där inne)
Tvätta alla deras leksaker, kuddar, filtar m.m. (som jag inte har tvättat på hela sommaren, har bara samlat allt smutsigt i en hög och gett dem rena saker, och nu är ALLT smutsigt)
Göra nån jävligt god mat till dem för de är så söta så de förtjänar det. Och så något gott till råttorna (de kommer alltid i efterhand :()
Gå med pipisen och leta efter dem i skogen när de har varit lösa hela dagen (de smiter ut när jag öppnar dörren fast jag har galler för, för det går att komma runt på något vänster)
Städa mitt rum som ser ut som kaos efter att jag rev bort plastmattan (gör bara detta om jag orkar, inte så viktigt hur jag bor, de är viktigast :P)
golf.ifokus.se
är de ute å skuttar själva? häftigt! men kommer de tillbaka?
även här e det operation storstädning som gäller…ser ut som hej kom å hjälp mig! suck

Ja, de är ute i skrivande stund och utforskar skogen =) men jag testade melwin nyss, han kom så fort jag pep med pipisen… och epona är alltid där melwin är så :P hon vågar inte vara ensam ;)
golf.ifokus.se
Måste säga att det är modigt av dig att släppa ut dina illrar så där. Jag skulle aldrig våga, tänk på alla djur som ser illrar som mumsbitar
, skulle dessutom inte funka för oss eftersom att vi bor i stan.
Håller oxå på att städa, fast inte direkt renstäda utan mer fixa iordning städa. Rensar i garderober, lådor osv.
Det är faktiskt rätt kul för alltid hittar man nått man inte kommer ihåg man hade. Sen blir det så fint och lätthittat.
Tänkte fortsätta rensa ut saker jag inte vill ha längre och kanske stå på nån marknad nån helg. Vi har en varje höst och vår i Alingsåsparken så det är väl dags för en snart.
Förra hösten fick jag in över 700:- efter kostnaden för bordet var betalad. Å det bara på sånt jag verkligen ville bli av med. 
Sara
#4 åååh tror du det finns bord till mig med? ska själv börja rensa å det brukar vara hur mycket som helst! men jag e så kass så jag brukar slänga allt

Såja, nu är de inne och är nöjda och glada… dock kom "grannen" 2 hus bort upp med först Epona och sedan Melwin i olika omgångar :P Fick leta efter Melwin en timme efter att Epona kommit hem… han måste sovit eller nåt :D
golf.ifokus.se

Jag kan verkligen inte förstå att du har illrarna lösa utomhus, tycker det låter riktigt farligt faktiskt. Du är väl kanske inte intresserad av att jag tycker det, men jag måste verkligen få protestera.
För det första tror jag inte att alla boende i trakten vet om att det är tama djur, och kanske sätter ut fällor eller på annat vis försöker få bort dem. Sen finns det rovdjur som t.ex. stora fåglar som är väldigt intresserade av illrar, vi har blivit attackerade flera gånger av kråkor när vi till och med varit med och haft dem i sele och koppel. Även lösa hundar och katter kan vara ett problem! För det tredje så finns det ju trafik, en iller tittar sig inte för när den springer över vägen! Och sist men inte minst, har du inte läst om alla illrar som kommit bort? Det är verkligen inte säkert att de hittar hem igen, om de travar iväg långt!
Tycker det låter som en riktigt onödig risk att ta.

Här finns ingen trafik. Melwin är den som är farligast om man frågar en katt eller en hund, han är den som jagar fåglar och han går inte utanför vårt skogsområde.
golf.ifokus.se