Transport bur
Vilken transportbur rekommenderar ni till iller? Var kan man köpa transportbur (antingen i Uppsala/Stockholms trakterna eller via internet.
Or yet in wise old Ravenclaw, if you've a ready mind, Where those of wit and learning, Will always find their kind
- J.K. Rowling
Ska man åka långt är det ju få burar som slår en Atlas 40 men de är ju väldigt stora :) Annars är Atlas 30 ett bra alternativ. Medan vissa föredrar PET Cargo.
Sajtvärd på Iller.ifokus
Okej, vilken bur föredrar du/dina illrar? Var finns burarna du nämnde att köpa?
Or yet in wise old Ravenclaw, if you've a ready mind, Where those of wit and learning, Will always find their kind
- J.K. Rowling
Transportburar finns att köpa i nästan alla djuraffärer. I Stockholm finns det mängder med djuraffärer.
Själv föredrar jag Atlas 30 vid kortare resor. Då stoppar jag in och sätter fast en skitlåda, en hängmatta, mat och vattenskål. Vid längre resor och fyra illrar: då åker Jula-buren fram. Då finns det mat och vattenskål, skitlåda, puff och hängmatta att sova i. Ska alla sex illrar med då delas FN-buren och sätts in i bilen. Den är bra för då kan jag ha två gäng fast i på olika avdelningar. Perfekt vid brunst och liknande. Självklart möbleras den på samma sätt som dom andra burarna.
Hillbiörns illrar finns på Facebook.
Atlas 30 vid korta resor och Atlas 40 vid längre resor. Finns att köpa i såväl djur som stora mataffärer. Den är bra urformad för att få plats med toalåda, hängmatta, mat och vatten :)
Sajtvärd på Iller.ifokus
Jag har en pet cargo till mina illrar och tycker den är smidig och bra!
Den finnas att köpa här: http://www.zooplus.se/shop/katt/kattburar_transport/kattburar_transport/pransportbur_plast/249869
Den har mat och vattenskål från början och så har jag köpt en hörn låda till och en hängmatta 🙂
"I am definitely a mad man with a box." - 11th Doctor
Jag har Atlas 100 för längre utflykter. Det finns gott plats för hängmattor och bajslådor. Om man vill kan man dela av buren på mitten. Skönt med stor bur om man ska övernatta och måste stänga in pälsarna över natten.
Om jag bara ska ut i skogen på promenad och bara åka bil en kortare stund använder jag Atlas 20, 30 eller 40 beroende på hur många av illrarna som ska med.
Atlasburarna är superbra! Dyra, men oj vilken kvalitet! Min äldsta köpte jag 1994 och den är hel fortfarande trots att den legat ute i trädgården över vintern, följt med på massor av kaninhoppningstävlingar, agerat bolåda till illrar inomhus osv osv.
Tack för tipsen nu har jag lite att välja på :) tror det är Atlas 30 som är mäst aktuell.
- J.K. Rowling