Iller iFokus

Iller

Etikettersajtenifokus
Läst 320 ggr
clarali
0

Skaffa iller?

Hej!

Jag har funderat ett tag på att skaffa ett till djur. Jag har två katter nu. Har funderat på GP råtta och Iller. Funkar Iller bra ihop med katter? Mina katter är 5 år och den ena 7 månader… Dom är innekatter och har aldrig jagat nåot förutom leksaksmöss då. Tror ni att det skulle funka?

Hur mycket väger illrar?

Finns det några bra Illerhemsidor som man kan läsa på från?

Mvh: Clara

sarae
0

Hej!

Illrar kan funka bra ihop med katter. Det bästa är ju såklart att de får vänja sig när de är små. Oftast så är det illern som jagar katten å inte tvärt om.

En hona ligger oftast mellan 550-1000g medans en hane oftast ligger mellen 900-2000g

Den bäsa svenska sidan är nog den här. om du tittar under artikel fliken så hittar du mängder med artiklar om det mesta du behöver veta.

annars finns det massa bra sidor på engelska, bara att söka på ferret på google. men tänk på att i usa (och andra länder) har de en anan syn på illerhållning än vad vi svenskar har. i Usa sitter illern i bur, det gör de inte i sverige.

Saaba
0

Du har hittat hit redan :)

Här kan du läsa om i stort sett allt men även ställa spontana frågor. Läs under artiklar så får du svar på det mesta!