Mälarillrar...?
Hej alla illerpiller:D undrade bara lite hur det här met utställningar fungerar, hehe. Har sett att folk skriver om hagar osv., är det massa hagar i hela det här rummet med illrar eller jag fattar inte;0 haha, hur många illrar kommer vara där?, ska man gå runt och titta eller sitta på en stol och hålla käften..?, jag har aldrig varit på nåt sånt kan nån förklara lite eller skicka lite bilder! :) jag läste på hemsidan och det stod mingel på kvällen tror jag:? Vad händer då, är illrarna kvar då eller är det endast människor:D imorn drar man sej iallafall mot Stockholm och sen får vi se, synd dock att man missar melodifestivalen.;) (Illerpiller för att dem äter oss)
Aldrig heller varit på utställning så blir våran första i helgen med :)
Men kolla mällarillerns facebook sida. Där finns massa bilder!
Ställer du ut eller bara åker och kollar? 😃
Det som överhuvudtaget är värt att göras, är värt att göras bra.
Har enbart varit på mälarillern förra året så jag har inte heller så stor erfarenhet men eftersom vi kommer vara i en idrottshall så kommer det nog vara ett stort rum med alla hagar i. Förra året satt vi rätt mycket bredvid våran lilla bur och hade lite tråkigt, vågade inte prata så mycket med folk och blev rätt duktigt trötta. Men det finns en cafeteria som man kan hänga i, man kan gå strosa runt och kolla på allas burar och illrar och det finns lite andra saker att göra under dagen.
Jag kommer nog att finnas mycket i cafeterian under dagen så bara fråga den turkos-håriga där om det är något du funderar över. ^_^
Förra året var det lottdragning och prisutdelning på kvällen och då satt alla framför scenen och tittade på. Mitt tips är att köpa många lotter då det var fantastiska priser förra året. Man vill gärna ha chans att vinna nåt av det. I alla fall om man har djur.
En bra sak att ha med sig är handsprit. Om man vill klappa någons iller är det bra att fråga först och sprita händerna så man inte sprider eventuella smittor.
Djuren är i lokalen hela tiden tills alla åkt hem med sina djur.
(Tycker också det är tråkigt att missa melodifestivalen, men det är ju Illerfestival istället =D)

Nåde den som skvallrar melodifestival-resultat, ska isolera mej till söndag haha!
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus
Min skjuss dumpar mig pga melodifestivalen. Så jag har fått mutat hundvakten att komma och hämta mig
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Haha, själv bryr jag mig inte det minsta om mello ;)
Sajtvärd på Iller.ifokus

#5 Har jag heller aldrig gjort tidigare, nu har jag fastnat 🤓
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus
#1 Bara tittaaaa tjoho:D #2 tack för att du förklarar lite;) men.. Det kostar ju pengar fasaa