Heathcliff...
… min galna hanne som aldrig sover har lyckats med tre sköna hyss i dagarna. Ett, tagit sig upp på fönsterbläcket och rivit ner kaktusarna på golvet. Jord överallt, men inga taggar i tassar verkar det som. Två, ramlat ner i toaletten. Jag tröttnde på att ha honom nosandei rumpan på mig då jag var på toaletten så jag lämnade locket uppe med flit. Myclet elakt av mg och han föll i fällan så att säga. Jag var precis brevid så jag hörde plumset och plockade upp honom direkt. Nummer tre idag ganska hemskt. Jag har ala mjöler och fröer i tätslutande burkar med små hål man kan öppna i locket. Han lyckades hitta en sån burk med vetemjöl bland all flyttpackning och fastna med huvud och armar i burken och resten utanför :) deg i nosen. Fick loss locket som har en halv illerpå var sida och funderar lite hur jag ska göra. Tog nästan fem minuter att få loss degnosen för att inte göra honom illa. Förra veckan hade jag glömt ett av barnsäkerhetslåsen på skåpen i köket vilket resulterade i att jag fick bända loss en del spånskiva för att få ut en panikslagen iller från utrymmet bakom slasken. Han är för iderik för sitt eget bästa.
ursäkta mig men jag måste bara få bryta ihop här hemma!!!! hysteriskt roligt! men samtidigt: den där illern är för nyfiken för sitt bästa! herrregud..här tyckte jag att mina hade mycket hyss för mig! men oooh va lugna de blev helst plötsligt!
Hahaha!! Det är inte för intet han är iller.
Sara

Haha, det där med toan känner jag igen. Pojkvännen hade inflyttningsfest och Lucifer sprang runt bland alla gäster. Helt plötsligt är han dyngsur och springer glatt och torkar sig mot gästernas ben, överlycklig att få vara med. Det tog ett tag innan vi insåg varför han va blöt.. Han hade tagit ett dopp i toan.. usch!

#3 haha, vilken charmör… Gästerna måste vart glada! :-D
#0> Oj vilken odåga. Inte lätt att illersäkra allt ju… men om några år har du nog lyckats säkra det mesta. Det jag är mest orolig för är saker jag inte själv har koll på, tex när gäster kommer och gör saker som är farliga för illrarna, lämnar dörrar öppna osv osv…

Haha… vad kul. Eller vad hemskt. =)
Ja mina gäster får alltid höra saker direkt då dom kommer innan för min dörr. "akta er för bajsen" "Stäng efter er" "Se upp för iller" och så vidare. =)
Hahah en iller som vet vad han vill det är de som är charmen

Han är verkligen den mest aktiva illerna jag träffat i hela mitt illerliv. Helt galen. Iom att han är igång jämt så är han så stark också nu att han lyckas med de mest omöjliga saker därför.

Ohh vad glad jag blev av att läsa detta. Nu har det äntligen kommit någon som får känna hur det känns. Jag har ju min Nikita som hela tiden informerar mig om att jag inte kan illersäkra. Vilket jag kan, jag är bara extremt dålig på att Nikita säkra tydligen. Så nu du Knubbs nu har du en egen sån vilding :-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
haha, i toaletten? fast det är klart, jag har bara min lilla hona och min hane är inte så stor han heller, men toaletten trodde jag att jag skulel få ha ifred när han blev stor. hahaha

Åsa, jag förstår dig så väl, han har altid varit så här, men lite extra nu då jag packar för flytt och inte har så mycket tid för dem.
Skrollan, de flesta illrar tar sin inte upp i toaletten, det är högt och halt, sen finns det några (om han var människa skulle han heta carl lewis) som blir väldigt starka och nyfikna.
På bilden är han i mina skohängare. De hänger fritt 70 cm upp i luften. Han hoppar upp och tar tag med tassarna, sen häver han sig upp utan stöd för fötterna eller ngt.

Hehe de där känner jag igen Zebben är en blandning mellan houdini och Kajsa Bergqvist. När jag ligger i badet hoppar han upp på badkaret och går runt mej i cirklar, jag bara väntar på att han ska ramla i=P
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

helt jäkla sanslösa illrar=D
Haha!
Min första iller, Gizmo, tränade upp sig med hängande armhävningar tills han lyckades häva sig upp på elementet. Tog nån veckas träning sen var han uppe.
Sara

Cliff kan nu hoppa över smådjurshagen från AHMS… dyra pengar nu till ingen nytta. Suck. Får köpa tunna rör och sätta längs med ovankanten.

Vilken iller! Och på bilden ser han ju bra osyldig ut :) Som en liten Cliff i Lönneberga!

Inte oskyldig alls…