Iller iFokus

Iller

Etiketterleksakersovställenburarrum
Läst 1147 ggr
EternalWinter
2014-02-15 17:26
0

Vad behöver man?

Hejsan!

Nu börjar min planering över hur jag ska bygga upp illerns rum (h*n kommer få vara i hela lägenheten men får ett rum där sovplats, matplats och sådant ska vara). Vad är de viktigaste sakerna man behöver till sin iller? 

Ös på med tips & idèer! =)

It's hard not to be a menace to society
When half the population is happy on their knees..

MedarbetareAvenged Sevenfold

VeronicaKahlbäck
2014-02-17 13:46
4

Nu öser jag på här med "måste-ha-saker"! 

• Liten klosax
  • Stabila mat och vattenskålar, jag har även en bricka med kant
  • Massa toalådor, Ikeas "trofast" rekommenderas starkt!
  • Lådmaterial, rekommenderar vanliga eldningspellets
  • Godis, jag har torkat kött och Gimpets Multi-vitamin pasta som är guld när man toatränar eller vill klippa klor
  • Leksaker. Rör, pling/rassel-bollar och spön uppskattar mina mest
  • Många sovplatser. Sovpåsar, filtar, bäddar och hängmattor brukar uppskattas
  • Försäkring, vet att det inte direkt är inredning men dom är duktiga på att ställa till det för sej och om man dessutom är ny på området så är det inte lätt att förutse vad dom små kan ställa till med.
  • Paraffinolja, eftersom de gärna äter saker som fastnar i deras små tarmar kan det här både rädda iller och plånbok.

Nu kom jag på villospår och tappade helt bort mej, är säkert massa mer man behöver men det här är iaf en bra början 🙂

Ett riktigt bra tips är att läsa på om illersäkring om du inte redan hunnit göra det!

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

EternalWinter
2014-02-21 10:27
1

#1 Åh tack för en superbra lista! Har redan skrivit ner den och kollar runt lite på nätet. Hittade även en kattställning eller vad det heter på pris1 som verkar stadig och bra. Tänkte även köpa tyger och göra som sovpåsar och några hängmattor. Försäkring har jag tittat på och det var ju inte så mycket att välja mellan. Läste artikeln om att säkra lägenheten så ska ta mig en ordentlig titt runt om. :)

It's hard not to be a menace to society
When half the population is happy on their knees..

MedarbetareAvenged Sevenfold