Välkomna hit...
… Alice och Lily! Det här var långt ifrån planerat men nu har jag mina 2 första tjejer här hemma och det känns riktigt bra. Bara de där muckiga pojkarna vill ge med sig och inte slåss med dom så kommer det gå bra. Har redan sett likheter mellan Alice och marcello och Lily och vicente så tror de kommer bli 2 perfekta par så vicente och Lily kan busa ordentligt! Lily hittade ett tryggt rör direkt sedan har hon busat runt med sig själv en stund.
Sajtvärd på Iller.ifokus
mysiga tjejerna. Hoppas willa kommer gilla dom sen! Alice var ju en liten gosegris :)
Är det akuthem eller är det tänkt att tjejerna ska stanna om de funkar?=)
Dom stannar.
Sajtvärd på Iller.ifokus
Vad trevligt att tjejerna äntligen hittat ett hem=) Och Grattis till de två^^
Tack! Underbara tjejer och en mycket omtänksam husse som tog bussen mellan Helsingborg och Jönköping för att lämna dom!! Så nu ska bara grabbarna övertygas också.
Sajtvärd på Iller.ifokus

Åh dom är ju så fina, förstår inte att dom inte hittade nytt hem tidigare men tur för mej nu när jag kan hälsa på dom :)
Om de blir problem är jag som sagt öppen för förslag ;)
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus
Grattis
hoppas att dom snart gillar varandra.
Skönt att de fick ett hem! Hoppas att allt går bra :)
Härligt att höra :) grattis lilla familjen ..

De är superfina!
Illersäkrade köket lite sporadiskt och tog in pojkarna dit för att lätta samvetet lite ;)
Sajtvärd på Iller.ifokus
Åh, vad glad jag blev så här på morgonkvisten. Har suttit med dåligt samvete för att dom inte kunde flytta in hos mig. Håller tummen för att grabbarna kommer att acceptera dom. Grattis till tjejerna.
Hillbiörns illrar finns på Facebook.
I natt tror jag alla sovit som stockar.. Förutom vicente som jag kan svära på är den skyldiga som grävt ut isolering från diskmaskinen och ätit påsen rå potatis som hittats i köket.. Det sistnämnda känns inte speciellt bra :S Lily har försökt smaka lite på mig och båda damerna har varit busiga små troll :)
Sajtvärd på Iller.ifokus

Jag saknar dem redan..! Men de verkar ju ha det jättebra! :D Kom på att du ska ta över försäkringen också, så jag skickar deras försäkringsnummer när jag kommer hem!

#15 Höhö :P Har avspärrningarna hållit inne damerna? Har ju satt pengar på ett jämfotahopp av Lily ;)

#18 Jämfotahopp slutade hon med för länge sedan! Innan var det standard när hon skulle hugga min hand som låg utanför sängen när jag sov! Men det var ett år sedan ;) Hoppas att de blir vänner snart, tror att det blir en fin illerfamilj :D
Phulphisk- skicka över, låg och tänkte på det igår när jag skulle somna. Vad vassa tjejtänder är haha! Busade lite med dom och fick ett nyp av Lily men det var ingen fara för jag har gärna lite tänder vid bus men nu efteråt är där ett litet hål ;P Dom var ute en sväng i uteburen också men känns enormt stor skillnad på deras vinterpäls och grabbarnas päls som är vana att vara ute så det fick bli en snabbis. Avspärrningarna har iaf hållit alla illrarna på plats. Måste nog börja rensa i källaren så vi får till en neutral yta där inte lite slagsmål spelar så stor roll.. Jag som avskyr ihopsättningar! Och framförallt när den ena parten är hälften så stor..
Sajtvärd på Iller.ifokus

Haha, ja Lilys tänder är inte att leka med! Mja, jag tror de tål att vara ute. De Är uppväxta i en stor utebur, och de har enorm vinterpäls samt underhull. Lily blir hälften så stor på sommaren, man känner inte igen henne! Men de har ju iofs njutit av min gratis golvvärme ett bra tag här så man vet ju aldrig :)
#21 tycker att det var lite mastigt att börja med snöstorm i uteburen ;) och det är fruktansvärt blött och lerigt där just nu. Tycker ju tjejerna är mini med tanke på mitt vicente-monstret jag har här hemma som lagt på sig typ 4-500g nu till vintern!
Sajtvärd på Iller.ifokus
De ser fina ut! Har de upptäckt byrån än? ;)
Fick förstås lyfta in dom och visa runt och då var det kul i ungefär 5 min så japp, de är illrar i ett nötskal ;P
Sajtvärd på Iller.ifokus
Haha! Skulle inte förvåna mig om de visar större intresse när de hunnit boa in sig lite.
Jag tycker att alla nya saker ratas ett par månader innan de inser att man kan uppskatta något nytt ;)
Sajtvärd på Iller.ifokus
Kul Josse! ;)
Vill du ha lite valp bilder på Alice när hon bodde hos mig så kan jag nog rota fram det ;)
Hälsningar Malin
#28 De ser fullkomligt underbara ut ihop :)

#28 Usch vad jag saknar dem här hemma :(
Du att jag förstår det.. Tjejerna har varit sååå duktiga och inte missat lådan en endaste gång. Alice är nyfiken och vill hela tiden se vad som händer. Lily är också nyfiken men har hittat byrån att sova i röret att gömma sig i om det finns risk för att någon av killarna kan komma på besök i "deras" rum. Hade med dom ut i utegården idag och båda tyckte om det massor! Försöker få ihop dom med vicente först och främst och tar striderna ute. Lily gömmer sig i röret ute och Alice och vicente slåss.. Men de bryter själva och vicente flyr upp i sitt hus när han tröttnat- vilket är positivt! Än så länge har jag bara sett små sår på vicente faktiskt. Men slagsmål gör alltid ont i "mammahjärtat".. Det är härligt att se deras personligheter mer och mer för varje dag! Jag tycker jättemycket om dom båda 2 och så länge man har vitaminpasta kan man nog muta dom till vad som helst :P I morgon ska alla illrarna vaccineras och skabbkollas då jag misstänker att pojkarna kanske har det..
Sajtvärd på Iller.ifokus

#32 Ingen tror mig när jag säger att de är 100% på lådan, men nu har jag vittne ;) En gång i tiden hade jag en stoor bur med deras låda i, och massa filtar, ifall de ville vara ifred. Den var typ 1m hög, och hade inget tak. En dag så började Alice klättra upp på utsidan av buren, ner i buren, gå på lådan och sen klättrade hon upp och hoppade ut igen. Då hade dörren till buren slagit igen och hon behövde gå på lådan, haha!
Vitaminpasta är farligt gott! Lily kan bli lite aggro om hon får för mycket, för då ska hon ha hela tuben! Alice låter som Alice, och Lily som Lily. Lily är väldigt försiktig när det händer nya saker och förändringar. Men hon kommer när hon är redo, ge det någon vecka till :D
Hoppas de går ihop snart, dina pojkar är ju jättesöta!!
Idag har vi än så länge haft busryck med tjejerna och dom har hjälpt mig välja ny hängmatta bland alla illergrejer! Mycket kul haha Lily är inte rädd för oss men så fort det kan hända att någon av pojkarna är med så håller hon sig i det närmsta rör hon kan hitta, men hon har ju tur för får hon alltid hjälp av Alice om någon biter henne ;)
Sajtvärd på Iller.ifokus
Då var alla vaccinerade och de topsade en av tjejerna som hade skabb så det kryllade i öronen… Så nu ska här behandlas!!
Sajtvärd på Iller.ifokus
Kul att se bilder från gården :) Men det hade varit lättare om bilderna var rättvända (iphone?) ;).
För mig är dom rättvända!… Ja iPhone ;)
Sajtvärd på Iller.ifokus
Nu ser jag på datorn att flera stycken ligger fel.. Ska försöka fixa det!
Sajtvärd på Iller.ifokus
Ta gärna en tur ut i snön i gården också så får jag se lite fler utebilder ;)

så söta små tjejer! Grattis Jossan! Alice hälsar att hon tycker att hennes namne är extra söt och tycker att det borde finnas fler illrar därute i världen som får det fina namnet Alice
Måste säga att jag är grymt glad över att varken tjejerna eller killarna visat tecken på någon magsjuka sedan dom kom hit!! :) enda jag sett var en suspekt bajs efter att grabbarna intagit köket och hittat en rå potatis som någon av dem ätit lite på… Har legat på latsidan och inte låtit dem träffas så mycket då jag avskyr ihopsättningar och tjejerna får stryk.. Och det är lite pusslande att få alla aktiverade varje dag men känns som att jag fått n liten nytändning när det kommer till illrarna efter att jag fått barn! :) beror nog mycket på att jag fått mer energi. Ingen som vill låna 4 illrar som jag sedan får tillbaka som 4 bästa vänner??? Snälla:P
Sajtvärd på Iller.ifokus
Usch.. Läser och gråter.. Varför i hela fridens namn kan inte bara illrarna bli vänner så jag slipper sitta här med ont i magen 14 månader senare..?
Sajtvärd på Iller.ifokus
Envisa som få =( Sjuuukt att du hållt ut så länge ( impad) =) så nu får dom ta och bli polare sur pälsar…
Så nu tycker jag dom får sluta tjura så du slipper sitta med magont. Taskigt tycker jag.

#46 Usch och fy vad det är tråkigt! Är det något jag vet hur det känns så är det hur förbaskat tråkigt det är när det bara inte fungerar fast man gett det vad som känns som all tid i världen. Jag hoppas fortfarande att de bara magiskt hittar varann!