OT orolig - orkan
Som ni kanske vet så blåser orkanen Dean in över Yucatan halvön, Mexico idag. å jag är orolig som få. Min syster bor nämligen där, precis vid stranden. De har bunkrat upp sig med mat för veckor, å säkrat allt som går å nu sitter de bara å väntar på att det ska börja blåsa i 200 km/tim. Enligt nyheterna är Dean nu uppe i en femma på orkan skalan, alltså den största som uppmätts…. så just nu känns det inte så kul.
hon mailade nyss å berättade att hon blivit intervjuad av expressen..så man får väl se om hon dyker upp i tidningen. sen kan man väl inte göra mer än hålla tummarna.

huvva, jo jag såg på nyheterna om det igår… den borde väl vara på ingång just nu va? *ryyys* Fick gåshud av tanken… varför evakuerade hon sig inte som så många andra gjort?
#1 jadu..säg det… som tur e har de införskaffat "orkan luckor", man kan ju bara hoppas att det hjälper
håller tummarna att det går bra!
Oj då, håller alla tummar, tassar och tår för att allt går bra där över.
håller tummarna här hemma!
Usch vad otäckt, men är de inte rädda att hela huset ska blåsa bort?

Hualigen vad obehagligt. Jag förstår oron.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Jag förstår dig!
Min kompis bor på Jamaica och jag har inte hört ett ord, men de blev ju inte lika hårt drabbade vad jag har hört iaf.. Men orolig blir man ju såklart!

håller tassar och tummar för henne här hemma

ojj !! håller tummarna att dte går bra :)