Frasse är nu i illerhimlen - Sov Gott !
Nu är ni bara sex och det saknas en… En stor personlighet har idag lämnat oss för att börja färden till illerhimlen så långt, långt borta. Du är saknad… du är älskad och vi kommer aldrig att glömma dig. Mammas smarta lille illerkille som under sex år har gett oss alla kärlek, glädje och många skratt. Smärtan är oändlig och såren är djupa… det tar ett tag sen kan man minnas dig med gjädje och skratt och inte som nu… med smärta och en oändlig saknad.
Frasse förlorade sin brorson Albin bara för några dagar sen….. Nu träffas dom snart i illerhimlen.
Frasse, älskling… nu är du frisk och glad och kan äntligen träffa din älskade styvmamma Ronja igen…. Ragge…. Rizz… din mamma och pappa… Din syster Ronja….Lilleman…. Saga, Ronja och Zimba. Jag har säkert glömt några… eftersom jag kan tro att du har även skaffat nya vänner där borta….
Vi ses nån gång igen… tills dess "Vi älskar dig !" och hälsa de andra att vi saknar dom med…..
Mamma, Erica, Baloo, Shanti, Stuart, Isis, Smaragd och Rubin
Beklagar sorgen! 
Det tar så frbnt hårt på en att mista dem även om de är sjuka/har ont. Blir så ledsen även när jag läser om andras sorg för man vet ju precis hur ont det gör i hjärtat!
Sara

Beklagar sorgen.
Jag hoppas att han trivs och inte saknar dig allt för mycket i himlen.
beklagar sorgen *STOR kram*

Ohh, beklagar så sorgen. Tänker på er.
Rest in peace Frasse.
Kramar från Åsa med familj
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
uffa jag vet precis hur det känns :( var nyss där… beklagar verkligen
vila i frid!

Stor kram Camilla, önskar att jag hade kunnat vara hos dig.

beklagar….
beklagar verkligen sorgen camilla! skickar tröstkramar i mängder

Beklagar sorgen.
Många kramar från oss i svenstorp.
Beklagar verkligen sorgen för denna speciella kille, du får krama Erica från både mig och Bertil och vi vet båda hur ni känner er nu, det är inte så länge sedan jag själv var där även om jag slapp att ta ett så stort beslut som du just har gjort.
Sitter här och tårarna trillar då jag tänker på den goe söte Frasse Basse.
Då är dom bara 2 syskon kvar nu då som båda hälsar till er. Kommer att sakna honom som bara den, han är ju så speciell även för oss här hemma. Många många tröste kramar till dig och Erica och alla dom andra trollen från mig, Bertil, Laban, Lina och alla dom andra illbattingarna.
Här kommer den dikten jag översatte från Sabinas engelska version.
Gud såg att han blev trött, och det fanns ingen bot, så han la sina armar runt honom,och viskade. Kom till mig.
Med tårfylld blick såg vi på honom, när han gick bort.
Och fast vi älskade honom så innerligt, så kunde vi inte förmå honom att stanna. Hans goda hjärta slutade att slå, och hans pälsklädda tassar lagda till ro, Gud krossade
våra hjärtan för att bevisa att han bara tar dom bästa!

beklagar verkligen sorgen *många tröst kramar från mig och mina pälsklingar*=´(

Beklagar! Förstår verkligen att det känns tomt därhemma nu.

Beklagar
stackars dej å dom andra =(
*tröstkramar*
jag vet att ord inte lättar din sorg. Jag kan bara säga att jag tänker på er och.. och mer kan jag inte säga.. jag fasar för den dagen själv.. Pussa dina bebisar från mig, de behöver dig nu!
Sajtvärd på Iller.ifokus

If it should be that I grow weak
And pain should keep me from my sleep
Then you must do what should be done
For this last battle cant be won
You will be sad, I understand
Dont let your grief then stay your hand
For this day more then all the rest
Your love for me must stand the test
We had so many happy years
What is to come can hold no fears
You'd not want me to suffer so
The time has come, please let me go
Take me where my needs they'll tend
And please stay with me til the end
Hold me firm and speak to me
Until my eyes no longer see
I know in time that you will see
The kindness you do for me
Although my tail it's last has waved
From pain and suffering i've been saved
Please do not grieve, it must be you
Who have this painful thing to do
We've been so close these many years
Dont let your heart hold back this tears
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Tänker på dig Camilla! 

All kärlek till er alla… Kan ana hur ni lider… Saknaden kommer vara oändlig… Men nu busar han med min lilla Nora i himlen… R.I.P Omsorsg och omtankar från mig och Svea, Groggie och Tessie

Tack alla för era vackra ord och dikter….
… livet måste gå vidare…. men saknaden är så stooor. Baloo har det väldigt jobbigt då han låg och vaktade/ tog hand om Frasse hans sista vecka i livet. Baloo letar … och letar och jag märker att han är ledsen då han är på mig konstant att han vill upp och kelas…. Så Frasse är verkligen saknad…..
Jag beklagar :( Så mkt elände just nu och livet är orättvist.
Tänker på er… Många kramar från oss…
ne va tråkigt, R.I.P Frasse, o massa tröstekramar till er…
beklagar. RIP Frasse 
*kramar*
Vi får hoppas att han har det bra bland alla andra små pälsar i illerhimlen
Bäbisarna ger massa pussar och vi finns här om det är något!
*kramar massa*
Tröstkramar från oss i valbo *kram*
Amor vincit omnia

Idag mådde jag lite bättre… tills jag la mig i badet… då kom jag att tänka på Frasse igen…. Han brukade alltid komma in och hota mig med att kissa i hörnerna på golvet vid badkaret när jag badade. Och det gjorde han för att jag skulle sträcka ner min arm så att han kunde slicka av vattnet från dem. Men det kom ingen….. Det skär i hjärtat så tomt här är utan honom…. inga mer bajsar att torka upp efter honom… inga fler totalförstörda orkideér … eller någon som tömmer akvariet på detaljer… ingen som biter mig i strumpan för att han vill busa och ej heller i byxbenet… ingen som pussas som han…

Beklagar..
vad jobbigt! Beklagar
awh
*krama* men isis vill ju säkert pussas
OJ..tänkte på shanti, de är hon som är så pussig^,^
my bad

Jodå… både Shanti och Baloo vill pussas…. men de pussas på ett annorlunda sätt än Frasse…..
ah=(..jo de är klart , alla gör de olika:/
Själv fick jag mig ett mysigt kärleksbett i överläppen idag..svider lite

#32 mmmm ny piercing

I dag skulle Frasse fyllt 6 år
… Grattis min lille älskling… Vi tänker på dig!
Tog hem gravstenen från graven igår och har rengjort den. Idag ska jag göra den såååå vacker och fylla i även ditt namn Frasse… När stenen är klar ska graven göras fin… sen blir det en liten begravningsceremoni för dig när du läggs ner… Där ska bli så vackert…. Hoppas att du vet att jag tänker på dig min lille "Fräs"… det är inte en minut som går förbi utan att du finns där… Saknar dig sååå ! STORA PUSSAR

då kan dom få leka med min snuffsen som redan är där han är saknat och jag kommer aldrig glömma han ..hoppas himlen är god mot våra saknade vänner vila i frid alla som är i iler himmlen vi kommer aldrig sluta tänka på er
RIP