natt1 / Morgon 1
jag hade ju fått förklarat för mig hur "rumsren" Melker var.. Men den här natten var den bara en liten stackare som inte hade fått ligga i lådan. Så fort jag öppnade badrumsdörren flög han upp och gömde sig..så jag gick in på badrummet och efter ens tund kom han fram och fick en godis. Efter det svassade han efter mig hela tiden. PLockade upp honom och fick till ochmed en puss på kinden :)
Dock roade sig både han och Amy med att missa lådan varsin gång.. hmm
nåväl
just nu försöker Amy ragga upp me.ker till lek, men han håller på med sina pipisar så frågan är hur det går :)
ja, dom sover tillsammans, glömde skriva det :)

haha… stackars Amy som inte får all uppmärksamhet.
Men vad kul att dom redan sover tillsammans och trivs. =)
nej all uppmärksamhet får hon ju inte längre, men väldigt mycket :)
Ja det är jättekul att dom sover tillsammans, dom har ännu inte lket tillsammans, men vi får se längre fram hur det går
han är en rikitg pussgurka melker :) Vad kul för dig, ni är verkligen vädra varandra ud och melker :)

Verkar som Melker "hittat hem"
Jag är så glad för eran skull!

Skönt att höra att Melker har hittat hem. Äntligen kan man andas ut när det gäller honom.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Låter som att de kommer bra överens. Och de börjar nog leka när han känner sig hemma. Det gjorde mina :)
det känns jättebra att ha Melker hemma. Vi var på stan idag och när jag o polaren käkade mos låg han i mitt knä och mös. Jagade även fåglar och sprang .
Han verkar dock inte gilla främmande människor. Man får ju gansk" mycket uppmärksamhet när man är ute med en iller, han uppskattade det inte alls…
Under promenaden kan han även försöka "backa" ur selen ( ser så ut, han backar bakåt och vägrar gå åt mitt håll. Vet någon vad det beror på? är det att han inte vill elelr är harädd? när jag lyfter upp hono myser han ner sig i min famn..
jag tror han kanske blev rädd för ett ögonblick, ett ljud eller vad som helst som du kanske inte tänkte på. Vi hade inte det problemet med honom, så kanske för att ni var inne i stan med massa människor som du sa :)
ok..men han gjorde så när vi gick på gräset.. hmm..anyhow, får avvakta och se vad han säger i framtiden :)
det blir bra :)
Du kommer lära honom så snabbt att om han gör motstånd får han åka med matte istället för att gå. 
Illrarna här gör så när de inte vill gå dit matte vill. Sen så har de ju dålig syn oxå så de kan ju bli lite rädda om man kommer för snabbt mot dem.
Sara
haha, men Amy är redan bortskämd så det får väl han emd bli då :)
är medveten om att han kommer lära sig det knepet.. men som sagt, vi får se hur det går..Amy gjorde också så i början när vi gick i stan men efter ett tag vande hon sig.. det var bara det att hon inte gjorde det lika ofta som han gör

#8> Låter som om han kanske itne är helt promand-tränad, dvs att haninte gått så mycket i koppel. Kanske var det för stojigt på stan och att han därför gjorde motstånd och ville hem.
Alba gör likadant, hon ska alltid springa hem, oavsett om hon inte känner igen sig ska hon gå i den riktnignen vi kom från. Hemma bäst!
fast jag tycker han var jätte dukitg att gå i koppel hos oss, han promenerade i rask takt hela tiden, men det kan ha gått snett på bvägen med alla flyttar.
idag ahr vi gått både i skogen och i stan..skogen var inga problem men så fort vi närmade oss stan började han backa..får helt enkelt acceptera att han inte är en stadsiller, det är däremot Amy :)

#16> Det kommer gå med lite träning… Stiffler är åxå superskraj för alla billjud eftersom han bott mitt i skogen. Men med lite träning ska det nog gå…
ja Amy var ju emd rädd för allt, men nu är det lugnt..får se hur jag gör..