Okänsliga trampdynor?
Höll på att "baka" minibaguetter i ugnen och när jag skulle sätta in dem så kommer Bus och sätter tassarna på insidan av den öppna ögnsluckan.
Jag putter ner honom snabbt för det är jättevarmt där han sätter tassarna. Jag kunde inte ha mitt finger mot.
Men han ska bara upp igen. Det verkar som om han inte känner att det är så varmt. Han är oxå inte den första iller som gör så utan att reagera nämnvärt.
Vad tror ni, är trampisarna okänsliga eftersom de använder dem att gå med?
Sara

tror inte de är okänsliga. Tror bara inte de fattar det eftersom det säkert luktar så gott. Hundar kan ju göra samma sak så det gäller att vara vaksam.
Men visst, lite kanke håren isolerar, men det känns osm om ett par tramdynor på en iller är rätt mjuka, och inte har så tjockt skinn, som tex en hund kan ha…
Har ju märkt att illrarna ogillar om de får smaka för varma saker, så de borde reagera på värme som vi gör, emn kanske inte lika mycket för små och snabba utsättningar för värme.
Men hur ska man göra om illern gjort så då? Bara svalka med vatten och hålla koll?

låter väl rimligt. Kanke smörja in tassarna med svalkande salva som inte är giftig att slicka i sig… kanske idominsalva elelr liknande?

eller arméns salva…
En salva som jag tycker är bra, som jag använder till så gått som allt är Tjärsalva. Rekomenderar jag att köpa hem till.
Jag har haft en iller som var på rymmen i 5 dagar och vi gick i skifft för att söka då vi hade skogen intill o man var orolig för djur som kunde skapa honom. Men det var ett par som hitta honom o kom hem med honom. Då var alla hans fyra tassar blodiga såriga det syndes att han sprungit o letat men inte hittat hem. Jag tvätta rent dom i ljumet vatten och hade tjärsalva 2 ggr dag på tassarna och det ttog inte många dagar förens man såg resultat.
Har även gjort anndra sår lätt läkta med den salvan
#5 var kan man hitta denna salva? Och vad mer kan man använda den till?
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."
#5, 6 kan det vara tasssalvan för hund i en snorgrön burk? isåfall finns den i de flesta djuraffärer.
Det stämmer Sarae det är den burken.. Finns på alla djuraffärer.

#7 den har ja här hemma, luktar rätt illa :P
yup, den luktar total urk!
Hahaha jag tycker den luktar gott.
Våran mellanpudel Tilda har haft den mellan trampdynor som haft ett sår som varit infelterat o den token tycker att den smakar gott. Så när man skulle smörja henne med den så ville hon ha en smak slick först :D

Länge leva tjärsalvan!
Den funkar till allt! Den kallas även hästsalva och jag tror märket som gör dem heter 4S (fyra ess) Det finns på eko och my one bl.a
De där känner jag igen, men jag hade snarare proböem med okänsliga nosar(!)
En vän tog med sig plattången för att fixa håret för ett år sedan o när den låg på värmning så var Chade dig i nosade, man hörde riktigt hur de fräste till, som när vatten stänker på en het platta, men han skulle dit igen!
Efter 7 gånger hann jag fram o ryckte åt mig tången, intelligent nog hade lagts på golvet..
Paulina