Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 1031 ggr
pirren
0

släppa lös ute?

Hej:) tänkte bara fråga lite snabbt om att ha illrar lösa utomhus. Har sett jättemånga fina bilder när folk har sina illrar lösa utomhus, hade gärna vela testa detta men förmår mig inte detta då jag är rädd att dom ska springa bort eller skada sig. Är detta något ni tränar in att dom inte ska gå för långt bort isåfall hur? Andra tips? Tack på förhand :)

VeronicaKahlbäck
2

Det är väldigt ovanligt att ha sin iller lös utomhus däremot är det många som fotar i sina utegårdar eller redigerar bort koppel och sele från bilden :)

Visst har det fungerat för en del, har själv haft en iller som man kunde ha lös utan problem. Rymde alltid från utebur och från lägenhet, kom alltid tillbaka. Kände ingen skillnad på att vara i koppel eller lös, gick alltid "fint". Skulle ändå aldrig gått med henne lös "bara för att".
Kanske ska tillägga att det inte var mej hon rymde från, jag är inte så avslappnad att jag skulle låta det en hända sjuttioelva gånger haha..

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

pirren
0

Haha oj. Okej nja tror inte att jag törs testa. Hade mina flickor försvunnit vet jag inte vad jag hade gjort :p

P4go
0

Har en liten gräsmatta utanför min stuga men jag hade Roddan lös där senast i lördags :) 
Han vill bara leka så han går ingenstans om man leker med honom.

Min hona Aurora kan jag ha lös ibland. Hon går alltid hemåt och kan våra vägar men jag vågar inte riktigt ha henne lös på promenader då jag vill ha lite koll om det kommer en bil och hon springer på rätt bra xD

Det som överhuvudtaget är värt att göras, är värt att göras bra.

Fredrik85
0

jag har min i selle och en löplina på 5m utomhus .  I selen finns det en bjällra så jag alltid vet vart han är när han går lös.  Jag behöver inte hålla i lina men jag finns alltid nära så jag kan ta upp linan om jag ser att han är på väg någonstans han inte ska vara