Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 505 ggr
[Miedl-Ohlsson]
2014-01-16 21:01
0

Lukt

Jag har själv märkt att det luktat mer sen jag fick hem min yngre iller Wincent på ca 7 månader nu jag har haft honom sen han va 6-7 veckor , o han chipp kastrerades i helgen nu som va , men jag tycker själv att han luktar extremt mycket o har tillomed fått höra av min mor o far med att jag luktar som dom völdigt mkt :/… + att han "läcker" väldigt Mkt o kan dra kiss spår efter sig ibland.. Snälla kan någon ge mig råd el ngt liknande så jag kan sluta gå o lukta Peck ute på stan …

Mixxy
2014-01-16 21:30
0

Vänta några veckor tills chippet har börjat verka så tror jag nog att det kommer lukta väsentligt mindre :)

FerretCrow
2014-01-16 21:58
0

Du har en grabb i brunst =P Även om han har fått chipp nyligen kan det ta några veckor innan det ger full effekt. Bara stå ut med lukten och markeringarna ;)

JossanH
2014-01-16 22:32
0

Ha is i magen och låt chippet verka ordentligt.

Sajtvärd på Iller.ifokus

VeronicaKahlbäck
2014-01-16 23:11
0

Tills det att chippet verkat så städa lite extra. Våttorka golv och det han drar sej mot, håll kläderna du bär ute separerade från illrarna och tvätta textilierna dom är i :)

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

[Miedl-Ohlsson]
2014-01-17 12:25
0

Vet attan va i brunst o att de tar typ 2 veckor innan Chippen funkar men hur lång tid tar de innan lukten försvinner ? A han tar mina kläder så innanhavet kan hunnit ta av mig som o jag får inte tillbaka dom , igår drog han sig även över min sminkväska o kissade!:(

JossanH
2014-01-17 13:03
0

Det kan börja avta efter 1-2 veckor men sedan tar det sin lilla tid innan han är ur brunst och luktar mindre. När chippade Sanji som var i högbrunst tog det lång tid innan han slutade lukta. Har för mig att jag hade honom i 2 månader innan han fick flytta och nya ägaren tyckte han luktade vedervärdigt och då hade mycket av den riktiga brunstlukten försvunnit, så innan han blev "neutral" i lukten tog det nog runt 3 månader. Men det var ju extremt. Han hade gått högbrunstig ett tag, det var ingen liten förbrunst som med din pojke :) Men det kan variera hur lång tid det tar.

Sajtvärd på Iller.ifokus