Uppfödarnamn stulet
Hej Har fått reda på idag att mitt uppfödarnamn har blivit lite stulet! En polsk uppfödare har skrivit ut på en utländsk illersida och på feritage att hens iller Barna Rozsos Eszter kommer från mig. Det är dock inte sant då illern är född 2004 och jag startade min uppfödning 2010, har heller aldrig exporterat en iller till Ungern. Om ni ser en iller med mitt uppfödarnamn och den är född tidigare än 2010 så kommer den alltså inte från mig och ni får gärna säga till mig så jag kan försöka ordna upp det och skälla ut tjuven ! / Raggarillerns uppfödning
//Denise

Så himla konstigt, svårt att tro att det skulle kunna vara ett misstag! Har du fått någon ordning på det?
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus
jag har hittat info om att rozsos eszter är ungersk uppfödare dock av… hundar… och har ingen uppfödar namn - det kan vara så att personen i fråga för 10 år sedan hade någon iller som den födde upp men det finns ingen information om detta att tillgå så illern i fråga har okänd ursprung, sedan på feritage går det inte att skriva in namn och efternamn på uppfödaren utan det måste vara uppfödningsnamn så jag kan endast se detta som försök till att skapa ett falskt ursprung åt illern för att dölja faktum att den inte har någon riktigt stam.
Välkommen till ferretplanet.se :)

Men så dumt! Hoppas det inte ställer till det för raggarillerns bara.

Illern är borttagen nu från min feritage sida som tur var men jag lyckas inte få tag på personen bakom. Har skickat flera mail men det verkar som det inte kommer fram så jag håller påoch kollar om människan har någon annan mail. Som det ser ut nu så ser det ut och fixa sig 😊
//Denise
Du lär inte få något svar, dom har tagit bort endast för att jag har uppmärksammat detta öppet på forum, där deras valpköpare sitter och då fick jag ett pm om att dom ska ta bort det och att det blir bra om jag blir tyst :/ …
Välkommen till ferretplanet.se :)

personen gav ju i all evigeht fortsätta skriva det för hand på papper. huvudsaken är väl att det är borta från feritage och personen kanske fattar att det är fel…

#4 Bra att det kunde göras iaf, hoppas personen ifråga läggar ner idén om att stjäla uppfödarnamn nu när hen blivit påkommen! Jag googlade såklart, ville se illern (!) men hur lätt var det med ungerska då :/ Känns inte som att det gör saken bättre!